برنامه‎ سازی با بهره گیری از قرآن/ تبیین مفاهیم به صورت کاربردی برای عموم
کد خبر: 3515100
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
صلاحی:

برنامه‎ سازی با بهره گیری از قرآن/ تبیین مفاهیم به صورت کاربردی برای عموم

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه روند فعالیت‎های دینی و قرآنی ما همچنان در حال گسترش است‌ گفت: در اسلام و قرآن متن‎های خوب بسیاری داریم که باید آن‌ها را به برنامه و تولیدات فرهنگی هنری تبدیل کنیم.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‎وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مرتبط با سبک زندگی اسلامی گفت: سازمان فرهنگی هنری برنامه‏ های گسترده‎ای را در این زمینه از سال‎های گذشته شروع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع سبک زندگی از اولویت‌های اصلی سازمان است افزود: اساس پیشرفت و آرامش در بشر به وسیله خانواده محقق می‌شود. اما متاسفانه ما کارکرد خانواده را مشخص نکرده‌ایم و در این رابطه هم آموزش‎های اساسی را ندیده‌ایم.

کشور برای خانواده آنگونه که شایسته است هزینه نکرده است
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: عمیق‌ترین و اساسی‌ترین جمع انسان‌ها در خانواده است، که متاسفانه نسبت به میزان اهمیتی که این جمع دارد، برای آن وقت صرف نکرده‎ایم و در واقع می‌توان گفت که کشورمان برای خانواده آنگونه که شایسته است وقت و هزینه صرف نکرده است.

صلاحی خانواده را اصل و اساس فعالیت‍‎های سازمان فرهنگی هنری دانست و اظهار کرد: خانواده حاشیه نیست و نباید کارهای حاشیه‎ای هم در زمینه آن انجام شود. ما کار در حوزه فرهنگی و هنری را پذیرفته‌ایم لذا باید در حد توانمان کار کنیم و همه دستگاه‎های فرهنگی در این زمینه موظف به فعالیت هستند.

هدف ما تعالی فرد و جامعه است
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پرداختن به سبک زندگی ائمه اطهار (ع) را یکی دیگر از مهم‌ترین هدف‌های سازمان خواند و گفت: هدف ما از تمامی این فعالیت‎ها تعالی فرد و جامعه است. یکی از متعالی‌ترین جلوه‌های فرهنگی جامعه نیز سبک زندگی اهل بیت(ع) است. لذا باید با توجه به این موضوعات به سبک زندگی بزرگان دین هم بپردازیم.

صلاحی ادامه داد: در ادامه سال 95، با توجه به اهمیت رسانه ملی و تاثیرگذاری آن ۱۰ قسمت با موضوع سبک زندگی تولید و ساخته شد. همچنین ۱۰ فیلم ۱۰۰ ثانیه‎ای نیز با موضوعات سبک زندگی اسلامی سفارش داداه‎ایم که امسال به بهره‎برداری می رسد و از صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی در خصوص سرنوشت فروشگاه‎های عرضه محصولات دینی و قرآنی فرهنگسراها هم گفت: در حال حاضر این فروشگاه‎ها در تمامی فرهنگسراها راه‎اندازی شده است. البته بعضی از فرهنگسراها به علت کمبود فضا با گرفتن یک آپارتمان در محل نزدیک به خود کانون قرآن و فروشگاه عرضه محصولات دینی و قرآنی را راه‎اندازی کرده اند.

تبیین مفاهیم قرآنی به صورت کاربردی برای عموم
صلاحی با تاکید بر افزایش فعالیت‎های دینی و قرآنی در ادامه سال 95 هم گفت: روند فعالیت‎های دینی و قرآنی ما همچنان در حال گسترش است. از سال گذشته هر فرهنگسرا یک کلاس قرآن داشت که به 5 کلاس افزایش پیدا کرد، تمامی شهریه‎های قرآنی در تمامی فرهنگسراها لغو شد و کلاس‎ها به صورت رایگان تبدیل شد، فروشگاه محصولات قرآنی در تمامی فرهنگسراها راه‎اندازی شد، مسابقات قرآنی سراج 400 درصد افزایش داشت، مسابقات تسنیم برگزار شد و شورای قرآنی سازمان راه‎اندازی شد و امسال نیز بحث تبیین مفاهیم قرآنی را به صورت کاربردی و برای عموم در تمامی فرهنگسراها در دستور کار قرار داده‎ایم.

وی با بیان اینکه در فعالیت‏های دینی و قرآنی نباید منفعل بود، گفت: در اسلام و قرآن متن‎های خوب بسیاری داریم که باید آن‌ها را به برنامه و تولیدات فرهنگی هنری تبدیل کنیم. نهادهای فرهنگی، وزارت ارشاد و همه دستگاها باید برای سبک زندگی اسلامی-ایرانی و فعالیت‎های دینی برنامه داشته باشند و باید آثار مختلف و ارزشمندی در این زمینه تولید شود.
captcha