اعلام فراخوان همایش بین‌المللی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن
کد خبر: 3518248
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲

اعلام فراخوان همایش بین‌المللی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن

گروه دانشگاه: فراخوان همایش بین‌المللی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم که همزمان با ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در مشهد برگزار می‌شود، اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)،  همایش بین‌المللی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم ‌هم‌زمان با مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در دی‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
این همایش با هدف ارائه ديدگاه‌هاي علمي با بهر‌ه‌گیری از مفاهیم قرآن کریم، گسترش و ارتقای پژوهش‌هاي میان‌رشته‌ای در حوزه قرآن کریم و تعالي معرفتی و رفتاری استادان و دانشجويان، در پرتو مطالعه و تدبر در قرآن برگزار می‌شود.
همچنین این همایش در دو بخش کلی برگزار می‌شود؛ در بخش «مبانی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم» به مبانی، روش‌ها و رویکردهای کلی در زمینه مباحث میان‌رشته‌ای قرآن کریم پرداخته می‌شود. در بخش «قرآن و سلامت» نیز به شکل تخصصی به موضوعات میان‌رشته‌ای در حوزه قرآن و سلامت پرداخته خواهد شد.
این همایش همچنین دارای ریزمحورهای دیگری نیز هست که موضوعات بخش «مبانی مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم» شامل؛ وضعیت موجود، چرایی و چیستی، ضرورت، امکان، مطلوبیت، مفهوم، مبانی، ابعاد، ویژگی‌ها، روش‌شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم، بررسی دیدگاه‌های مختلف درباب رابطه قرآن با دانش‌های بشری، نقش قرآن در تحول علوم، شکل‌گیری ایده‌های نوین و اعجازشناسی قرآن در پرتو مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم است.
در بخش «قرآن و سلامت» نیز سنجش آثار آموزه‌های نظری و عملی قرآن کریم بر ابعاد مختلف سلامت، تبیین مولفه‌های سلامت در ابعاد مختلف (جسمی، روانی و اجتماعی) از منظر قرآن و نیازسنجی پژوهشی و تبیین خلأهاي نظری موجود در مباحث ميان‌رشته‌اي قرآن کریم و سلامت مطرح شده است.
مهلت ارسال آثار برای ارائه در این همایش تا پایان آبان ماه در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت /www.muslimstudents.ir/pazhohesh مراجعه و یا با شماره تلفن 66485657-021 تماس بگیرند.
captcha