دانشجویان جهادگر علوم پزشکی به مناطق محروم اعزام شدند
کد خبر: 3519124
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
تاج‌فرد‌ عنوان کرد:

دانشجویان جهادگر علوم پزشکی به مناطق محروم اعزام شدند

گروه سلامت: دبیر کمیته مرکزی اردوهای جهادی وزارت بهداشت، از آغاز اعزام نخستین کاروان دانشجویان جهادی علوم پزشکی به مناطق محروم خبر داد.

دانشجویان جهاد گر علوم پزشکی به مناطق محروم اعزام شدند

محمد تاج‌فرد، دبیر کمیته مرکزی اردوهای جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه گسترش فرهنگ جهادی در میان دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان و خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور از اهداف برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان علوم پزشکی است، اظهار کرد: خدمات سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها اولویت نخست ما در این اردوها است.

تاج‌فرد هدف بعدی برگزاری اردوهای جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت را ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوري در میان دانشجویان ذکر کرد و گفت: آموزش پیشگیری از انواع بیماری‌ها جزو برنامه‌های اصلی ما در اردوهای امسال است.

وی با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعمیق و گسترش فرهنگ جهادی در میان نسل جوان و دانشجو، خواستار مشارکت حداکثری دانشگاهیان در این امر شد و بیان کرد: نخستین مرحله اردوهای جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت یکشنبه، 10 مرداد تا 15 مرداد با حضور 100 نفر از دانشگاهیان در ایلام برگزار می‌شود.

دبیر کمیته مرکزی اردوهای جهادی وزارت بهداشت، به استقبال چشمگیر دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی از این اردوها اشاره و عنوان کرد: اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها پس از اعلام فراخوان استقبال خوبی از این اردوها کردند به طوری 200 نفر از کارمندان دانشگاه‌های علوم پزشکی، 50 نفر از اساتید و اعضای هیأت علمی و حدود 500 نفردانشجو تاکنون در این اردوها ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی دانشگاهیان در مرحله دوم مناطق محروم ارومیه را مد نظر دارند، اظهار کرد: این اردوی جهادی  طی روزهای 16 مرداد با حضور دانشگاهیان وزارت بهداشت برگزار می شود و ویزیت رایگان و آموزش پیشگیری از بیماری‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی از اولویت برنامه‌های ما در مناطق محروم اطراف ارومیه است.

تاج‌فرد با بیان اینکه همه خدمات درمانی و آموزشی و بهداشتی به ساکنان مناطق محروم رایگان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: استان‌های خراسان شمالی و جنوبی نیز در دستور کار اردوهای جهادی دانشگاهیان است که از 23 مرداد نیز سفر به این مناطق آغاز می‌شوند.

مشاور معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، معیار انتخاب مناطق کشور جهت اعزام دانشگاهیان به اردوهای جهادی را مناطق محروم و کمتر برخوردار عنوان کرد و گفت: تداوم برگزاری اردوهای جهادی و مشارکت دانشگاهیان در این امر خیر باید همواره در دستور کار همه دانشگاه‌ها باشد، به‌ویژه در ایام تابستان و عید نوروز که دانشجویان می‌توانند علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت، در کار خیر نیز سهیم باشند و روحیه خودباوري خود را افزایش دهند.

دبیر کمیته مرکزی اردوهای جهادی وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل کانون‌های جهادی در مهرماه سال جاری اظهار کرد: آیین‌نامه تشکیل این کانون‌ها برای دانشگاه‌ها ارسال شده و امیدواریم با تشکیل این کانون‌ها، خدمات موثرتری را در طول سال، تعطیلات بین دو ترم، تابستان و ایام نوروز به مردم مناطق محروم کشور که در این طرح به عنوان مناطق هدف مشخص شده‌اند در زمینه‌های بهداشتی، آموزشی و درمانی ارائه دهیم.

captcha