هویت‎سازی کودکان با نوشت‏‏‎افزارهای ایرانی-اسلامی
کد خبر: 3525457
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
رحماندوست تأکید کرد:

هویت‎سازی کودکان با نوشت‏‏‎افزارهای ایرانی-اسلامی

گروه جامعه: یک شاعر پیشکسوت کشور با تاکید بر نقش نوشت‎افزارهای ایرانی و اسلامی در هویت‎سازی کودکان، گفت: تولیدکنندگان نوشت‎افزارهای ایرانی-اسلامی نباید به دولت وابسته باشند، بلکه باید اتکای آنها به مردم و بازار باشد تا بتوانند در این صنعت موفق شوند.

مصطفی رحماندوست، شاعر پیشکسوت کودک و نوجوان کشور در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه ایران نوشت، در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سوال که وضعیت نوشت‎افزارهای ایرانی و اسلامی را چگونه ارزیابی می‎کنید، گفت: تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی باید مدت‎ها قبل از اینکه بچه‎ها به تصاویر و شخصیت‎های غربی عادت کنند شروع به کار می‎کرد و امروز نیز باید تلاش کرد که تصاویر و عکس‎های مربوط با مضامین ایرانی-اسلامی بیشتر شود.

وی با ابراز خرسندی از تولید محصولات ایرانی و داخلی در حوزه نوشت‎افزار افزود: بسیاری از محصولات تولید شده مورد استقبال مردم قرار می‎گیرد و موجب تقویت باورهای دینی خانواده‎ها می‎شود. در این رابطه کسانی هستند که اعتقادات ایرانی و اسلامی دارند و علاقه‎ای به استفاده از محصولاتی که با فرهنگ آنها سازگار نیست ندارند، لذا اگر این حرکت ادامه پیدا کند در هویت‎سازی کودکان نیز تاثیر دارد.

رحماندوست برخی ابتکارات به کار رفته در محصولات را جالب و جذاب دانست و ادامه داد: نباید تولیدکنندگان نوشت‎افزارهای ایرانی-اسلامی به دولت وابسته باشند، بلکه باید اتکای آنها به مردم و بازار باشد تا بتوانند در این صنعت و وضعیت بازار موفق شوند.

وی با بیان اینکه جای برخی شخصیت‎ها همچون حسنک و نخودی در نمایشگاه خالی است، افزود: ما قهرمان‎های زیادی داریم که می‎تواند تصاویر آنها برای کودکان جذاب باشد و این امر نیز نیاز به حمایت و پشتیبانی رسانه‎ای دارد.

مصطفی رحماندوست قهرمان دوران کودکی خود را نخودی معرفی کرد و افزود: ما نباید صرفا در گذشته به دنبال قهرمان باشیم، بلکه در دوران معاصر نیز قهرمان‎های زیادی از گروه‎های مختلف برای کودکان وجود دارد و به نوبه خود برای آنها جالب و تاثیرگذار است.

captcha