اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات اقتصادی کشور است
کد خبر: 3525518
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳

اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات اقتصادی کشور است

گروهد سیاسی: وزیر اقتصاد و دارایی، با تاکید بر اینکه تولید در کشور باید برون زا باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات اقتصادی کشور است و دولت نیز به این مهم تاکید ویژه ای دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و داریی، امروز پیش از خطبه‌های نمازجمعه تبریز، اظهار کرد: اعتماد و حمایت مردم از دولت، پشتوانه‌ی خدمتگزاران ملت ایران در دولت تدبیر و امید شد و نتایج مهمی را نیز به ارمغان آورد.
وی، اضافه کرد: دولت توانست با حفظ عزت مردم ایران و در چارچوب حکمت و مصلحت، اجماع علیه ایران را به مسابقه‌ای برای ایجاد رابطه سیاسی و اقتصادی با ایران بدل کند و همچنین پروژه‌ی ایران هراسی شکست خورده و هیئت‌های بلند پایه سیاسی در صف سفر به ایران برای گسترش روابط قرار گرفتند.
طیب‌نیا گفت: دولت در این مدت توانست مذاکرات هسته‌ای را با حفظ حقوق هسته‌ای ایران از سر بگیرد و در عین حال جلوی تشدید تحریم‌ها را نیز بگیرد و همچنین این دولت توانست به رکود تورمی خاتمه داده و رشد اقتصادی را جایگزین آن کند.
وی بیان کرد: دولت با اتخاذ سیاست‌های درست اقتصادی، نرخ رشد اقتصادی را مثبت کرده است و  در بهار امسال نیز نسبت به زمان مشابه سال قبل، شاهد رشد 4.4 درصدی اقتصاد بودیم.
طیب‌نیا، با بیان اینکه دولت سه سال پیش در شرایطی سکان اداره کشور را به دست گرفت که ایران درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا بود، افزود: آمریکا و متحدانش سعی داشتند تا با تحریم‌‌های اقتصادی حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی را پایمال کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی سپس با تاکید بر اینکه  دولت در سال گذشته برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و پرداخت یارانه نقدی به شدت در مضیقه قرار داشت، ادامه داد: درآمدهای ارزی دولت در سال ۹۴ به ۳۳ میلیارد دلار کاهش یافت.
وی سپس با بیان اینکه به دلیل کاهش درآمدهای نفتی و تحریم‌‌های بانکی، ناچار بودیم درآمدها را به ارزهای نامعتبر و خرید کالاها تبدیل کنیم، ادامه داد: محدود کردن صادرات نفتی باعش شده بود تا درآمدهای ارزی ناشی از نفت از  ۱۲۰ میلیارد دلار در سال 90 به ۶۴ میلیارد دلار در سال ۹۲ کاهش پیدا کند.
وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه تولید در کشور باید برون زا باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات اقتصادی کشور است و دولت نیز به این مهم تاکید ویژه‌ای دارد.
captcha