ضرورت شناخت مقتضیات زمان توسط حوزه های علمیه
کد خبر: 3525523
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
حجت الاسلام شکوری تاکید کرد:

ضرورت شناخت مقتضیات زمان توسط حوزه های علمیه

گروه سیاسی: امام جمعه خوی گفت: از جمله موضوعات اجتناب ناپذیر برای حوزه های علمیه شناخت مقتضیات زمان اعم از مقتضیات داخلی ،منطقه ای و بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید رضی شکور، امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در غیر اینصورت قطعا در معرفی ارزش های دینی و دفاع از آموزه های الهی با مشکلات عدیده مواجه خواهیم شد.
وی با تمسک به فرمایش امام کاظم(ع) در زمینه ضرورت فقه آموزی اظهار کرد: در دین خدا دنبال فهم عمیق باشید زیرا كه فهم عمیقِ دین كلید بصیرت و بینایی و كمال یافتن عبادت و سبب تحصیل درجات بلند و مراتب بزرگ در امور دین و دنیاست.
حجت‌الاسلام شکوری در ادامه زیر سوال رفتن ارزش های انسانی و معیارهای اخلاقی در نوع کـشورهـا بویـژه در جوامع غربی و اروپـایی،تهدید بشریت از ناحیه حاکمان نالایق در نوع کشورهای جهان از طریق بهره گیری نامشـروع از ابزارهـای جـنگی و ارتبـاطی،هدف قرار گرفتن اسلام و مسلمانان از سوی استکبار جـهانی و عوامـل منطـقه ای آنـان،شکسته شدن حریم های اخلاقی از سوی فضاهای مجازی و شـبـکـه هـای اجـتـماعـی و گسـترش روزافــزون آن را از جمله مقتضیات عصر حاضر برشمرد.
 وی اظهارکرد: با توجه به ویژگیها و شرایط حاکم بر عصر حاضر رسالت های سنگینی متوجه حوزه های علمیه شیعه می باشد.
 مسئول مدارس علمیه خوی افزود: در جهت رعایت مقررات و ضوابط ابلاغی شورای عالی ،به حداقل رساندن تعطیلات ،برگزاری کلاسهای جبرانی ،برگزاری جلسات مشترک فصلی مدیران با طلاب جهت استماع پیشنهادات و انتقادات، دوری جستن از اجرای برنامه های سلیقه ای ،جدی گرفتن جلسات امنای مدارس، برگزاری جلسات هماهنگی میان مدیران و اساتید نباید مورد غفلت قرار بگیرد.
captcha