شش اولویت وزارت بهداشت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی کدام‌اند؟
کد خبر: 3526439
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
ایازی به ایکنا پاسخ داد:

شش اولویت وزارت بهداشت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی کدام‌اند؟

گروه سلامت: معاون اجتماعی وزارت بهداشت از تشکیل کارگروه‌های مختلف در وزارت بهداشت برای مقابل با آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

هادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح اقدامات این وزارتخانه در رابطه مقابله با آسیب‌های اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: در این رابطه با توجه به تأکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر ورود نهادهای مختلف برای حل این موضوع، 19 محور شناسایی شد که 6 محور: حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد، مناطق بحرانی، محیط‌های دانشجویی و اختلالات روانی دارای اولویت شدند.

ایازی افزود: این شش محور موضوع مشترک وزارت بهداشت با دیگر نهادها است لذا در محور اعتیاد؛ درمان، در موضوع طلاق؛ مشاوره، در مقوله حاشیه‌نشینی؛ توسعه مراکز بهداشتی برای کمک به آسیب‌دیدگان، در محور مناطق بحرانی؛ ارائه خدمات مراقبت، در موضوع محیط‌های دانشجویی؛ برنامه‌ریزی فرهنگی و در محور اختلالات روانی؛ پیشگیری از رفتارهای پرخطر مانند خودکشی با توسعه برنامه‌های سلامت روان از اولویت‌های اصلی ما است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در وزارت بهداشت ستادی با عنوان کاهش آسیب‌های اجتماعی با مدیریت نظام سلامت شکل گرفته است و برای هر محور نیز کارگروه‌های خاصی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: کارگروه‌ اختلالات روانی یکسری کاربردهای دیگر نیز برای آن تعریف شده است که موضوعات حساسی مانند سلامت جنسی در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

ایازی تأکید کرد: تاکنون 5 جلسه ستاد تشکیل شده و این موضوعات مورد بررسی قرار گرفته است؛ آن چیزی که دغدغه رهبر انقلاب است را به شکل جد دنبال می‌کنیم و به حوزه‌های مربوطه نیز دستورات لازم را ابلاغ می‌کنیم.

سم‌زدایی از فرزندان مادران معتاد

وی در رابطه با مادران معتاد نیز خاطرنشان کرد: یک از مواردی که به جد به دنبال آن هستیم درمان مادران و فرزندان معتاد آنها است، این مادران به دلیل اعتیاد، فرزندان معتادی به دنیا می‌آورند این فرزندان باید در بیمارستان سم زدایی شوند، این اقدام توسط وزارت بهداشت و بهزیستی در حال انجام است.

 

captcha