عدالت و کیفیت آموزشی؛ دو رویکرد آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سال تحصیلی جدید
کد خبر: 3530613
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
سیدمصطفوی عنوان کرد:

عدالت و کیفیت آموزشی؛ دو رویکرد آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سال تحصیلی جدید

گروه اجتماعی: در آستانه بازگشایی مدارس، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از آمادگی کامل مجموعه آموزش و پرورش استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزار ی بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، فریدون سیدمصطفوی، مدیر کل آموزش و پرورش استان روز گذشته در آیین نماز جمعه ارومیه گفت:  تسری حرمت و ادب در جامعه و حفظ شان و منزلت معلم در جامعه از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش استان است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تابع هیچ جریان سیاسی نیست؛ خاطر نشان کرد: نظام تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران تابع ولایت و برنامه های دولت است.
سیدمصطفوی با اشاره به اینکه امسال عدالت و کیفیت آموزشی در کلیه برنامه های آموزش و پرورش مورد توجه ویژه بوده است؛ افزود: امسال طرح کیفیت بخشی به پایه اول ابتدایی به عنوان زیرساخت نظام آموزشی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا اولیا دانش آموزان در خصوص انتظارات معلمان عزیز آموزش می بینند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اذعان به ارزیابیی سلامت 58 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان گفت: برای دانش آموزان دیرآموز بسته های ویژه آموزشی در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول با اشاره شرایط اجتماعی و چندزبانه بودن مناطق مرزی استان ادامه داد: بمنظور تسهیل فرآیند یادگیری دانش اموزان دوزبانه، در تابستان امسال 420 کلاس برای 8هزار و 200 دانش آموز دوزبانه استان تشکیل شد.
وی گفت: بمنظور ایجاد عدالت آموزشی، سعی شد سازماندهی معلمان شاخص استان در کلیه مدارس اعم از دولتی، شاهد و تیزهوشان بطور عادلانه صورت گیرد.
سیدمصطفوی با بیان اینکه امسال شاهد استقرار پایه دهم خواهیم بود؛ اضافه کرد: 4هزار و 800 معلم استان برای تدریس 25 عنوان کتاب جدیدالتالیف پایه دهم دوره نظری و 85 عنوان کتاب جدید التالیف دوره فنی و حرفه ای آموزشهای لازم را فرا گرفتند.
وی ترویج نماز در بین دانش آموزان را مهمترین مسئله تربیتی در آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار کرد: حضور مدیران و معلمان در صفوف نماز جماعت مدارس بهترین تبلیغ برای ترویج نماز است که یکی از موضوعات مهم در ارزیابی عملکرد مدیران مدارس می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: با سازماندهی صورت گرفته، حتی در دورترین روستاهای مرزی استان نیز معلمان عزیز حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با بیشترین نیروی انسانی و حجم وسیعی از افراد جامعه سر و کار دارد وظیفه این نهاد را سنگین توصیف کرد و گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری همه دستگاههای اجرایی کشور باید به آموزش و پرورش جهت موفقیت در امر تعلیم و تربیت کمک کنند.
سیدمصطفوی با بیان اینکه 580هزار دانش آموز و 38هزار معلم برای اغاز سالتحصیلی جدید آماده می شوند؛ افزود: شاداب سازی محیط درونی و بیرونی مدارس با همکاری شهرداریها و ساماندهی نزدیک به 4هزار سرویس مدارس از اقدمات صورت گرفته در این خصوص می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با تشریح اقدامات صورت گرفته در پروژه مهر 95 گفت: نقل و انتقالات نیروی انسانی، بازنشستگی 1400 فرهنگی، آغاز به کار 1هزار و 230 معلم جدید، تخصیص 1 میلیارد تومان بعنوان سرانه دانش آموزی، تخصیص 1.5 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس، تخصیص 1 میلیارد تومان برای تعمیرات جزئی مدارس، اعزام کاروان وسایل ورزشی امید2 با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان از مهمترین اقدمات صورت گرفته در قالب این پروژه است.
captcha