طرح «حیا» در مدارس اجرایی می‌شود/ حمایت از ایده‌ها‌ی عفاف و حجاب
کد خبر: 3532771
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
ناصری‌پور خبر داد:

طرح «حیا» در مدارس اجرایی می‌شود/ حمایت از ایده‌ها‌ی عفاف و حجاب

گروه جامعه: معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از حمایت فعالیت‌های فرهنگی و هنری سایر دستگاه‌ها در این حوزه خبر داد و گفت: در بخش ترویجی و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب به زودی برنامه‌های مشترکی را با وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسن ناصری پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در گفت‎وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مقوله ترویج عفاف و حجاب در جامعه، گفت: در این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی خاص، تشکیل اتاق‌‌ فکر و کارگروه حجاب و عفاف بودیم که سازمان فرهنگی هنری نیز با بهره‌گیری از ظرفیت خود در این زمینه از فعالیت‌های فرهنگی هنری سایر دستگاه‌ها حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش ترویجی و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب برنامه‌های مشترکی را با وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهیم کرد، افزود: بحثی که در جهت اشاعه عفاف و حجاب و ارشاد در این حوزه مورد نظر ما قرار دارد ترویج حیا است. با توجه به این موضوع امسال نیز در ستاد عفاف و حجاب برنامه ویژه‎ای را در خصوص ترویج موضوع و مفهوم حیا برنامه‌ریزی و برگزار می‎کنیم.

ناصری‌پور افزود: یرگزاری کارگاه‌های آموزشی و هم‌اندیشی، نمایشگاه و فروشگاه حجاب، جشنواره فرهنگی شاخه طوبی، تشکیل کانون مردمی حافظان حریم عفت، برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه حجاب، نشست‌های تخصصی و نمایشگاه حریم ریحانه از جمله برنامه‌ها این سازمان در این حوزه است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌‌های این سازمان در حوزه ترویج فرهنگ پوشش اسلامی، گفت: سازمان فرهنگی هنری در بحث پوشش با توجه به گروههایی که در ستاد ساماندهی مد و لباس کشور هستند، حلقه دوم این قضیه برای فرهنگ‎سازی است. لذا باتوجه به طرح‌ها و مدل‌هایی که از درون این کارگروه به بیرون عرضه می‎شود برنامه‌ای ترویجی مناسبی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: در این حوزه باید فعالان فرهنگی و صاحبان فکر و ایده ‌را کشف و از آنان برای ترویج فرهنگ دینی و ارزشی حمایت کرد. لذا جلساتی در خصوص نحوه ترویج این موضوع برگزار شده و نهایتا تا بعد از هفته امر به معروف و نهی از منکر در کشور این کار عملیاتی می‌شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۰۹:۴۹
0
0
باید به موضوع عفاف و حجاب به شکل جدی در جامعه مورد توجه قرار گیرد
captcha