یک‌سوم مدارس استاندارد نیستند/ بنیاد برکت؛ مهمترین نهاد مدرسه‌ساز
کد خبر: 3532778
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
فانی:

یک‌سوم مدارس استاندارد نیستند/ بنیاد برکت؛ مهمترین نهاد مدرسه‌ساز

گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود یک سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیست اظهار کرد: بنیاد برکت از جمله مهمترین نهادها در امر مدرسه سازی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم افتتاح 200 مدرسه برکت که هدیه مقام معظم رهبری به دانش آموزان مناطق محروم بود به ایراد سخنرانی پرداخت و با درود بر روح 36 هزار دانش آموز شهید و 5 هزار شهید فرهنگی اظهار کرد: آموزش و پرورش در هر کشور از مهمترین نهادها محسوب می‌شود.

وی بیش از 13.5 میلیون دانش آموز در سراسر کشور را بزرگترین سرمایه در اختیار وزارت آموزش و پرورش خواند و اظهار کرد: زیر ساخت منابع انسانی هر کشوری در مدارس شکل می‌گیرد از این رو مهمترین نهاد نیز محسوب می‌شود.

فانی به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند در آموزش و پرورش هر نوع هزینه‌ای سرمایه گذاری محسوب می‌شود اشاره و عنوان کرد: مدارس در دورترین نقاط کشور پذیرا دانش آموزان هستند و بیش از 950 هزار معلم، دانش آموزان را تحت تعلیم خود قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه کارکنان وزارت آموزش و پرورش از بیش از 7 ماه گذشته برای بازگشایی مدارس مشغول فعالیت شده‌اند اظهار کرد: حدود یک سوم فضاهای آموزشی استاندارد نیست و ما امیدواریم بتوانیم تا پایان برنامه ششم به استاندارد سازی برسیم.

فانی توسعه مشارکت‌های مردمی را از مهمترین اهداف آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: کمک‌های سایر نهادها را به سوی آموزش و پرورش هدایت کردیم اما بنیاد برکت از جمله مهمترین نهادهایی است که در زمینه مدرسه سازی اهتمام ویژه‌ای دارد. به نحوی تا پایان سال 94 ، 585 مدرسه از سوی این بنیاد به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: حرکت مدرسه سازی که با عنایت مقام معظم رهبری آغاز بکار کرده است در سال‌های آتی گام‌های وسیعی و اثربخش تری بردارد تا در فضای آموزشی استاندارد، دلنشین و مؤثر فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان به نحو شایسته‌ای صورت گیرد.

captcha