اولین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می‌شود/ اعزام 10 هزار مبلغ
کد خبر: 3532840
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
با سخنرانی آیت‌الله‌العظمی مکارم؛

اولین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می‌شود/ اعزام 10 هزار مبلغ

گروه حوزه‌های علمیه: اولین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم با سخنرانی آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی هشتم مهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی امروز چهارم مهر در نشست خبری اولین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم، گفت: این کنگره گرامیداشت شهدای عزیزی است که با غیرت و شهامت و در عین مظلومیت در مقابل استکبار ایستادند و گرامیداشت کسانی است که برای دفاع از دین، مرز و بومی نشناختند.
وی افزود: اکنون تمام دنیا اعم از اروپا و آمریکا و جهان تشیع و اهل سنت نیز فهمیده‌اند که مدیون خون این شهدا هستند.
روستا آزاد، آشنایی حوزویان و مردم با روحانیون شهدای مدافع حرم را یکی از اهداف مهم کنگره برشمرد و گفت: 27 نفر از شهدای سوریه و عراق طلابی از کشورهای مختلف هستند که از ایران عازم این جبهه‌ها شده‌اند و این تعداد بسیار قابل توجه است و همان طور که در دفاع مقدس بیشترین شهدا یعنی 4600 نفر مربوط به روحانیت بود در اینجا نیز قابل توجه است.
وی افزود: دومین هدف بازخوانی اندیشه‌های جهادی و الگوگیری از وصایای ارزشمند و نورانی این شهدای مدافع حرم است که در قالب ویژه‌نامه تقدیم میهمانان کنگره می‌شود.
روستا آزاد سومین هدف را تجلیل از خانواده‌های این شهدا برشمرد و تصریح کرد: خانواده این شهدا زینب‌وار وظایف خود را انجام می‌دهند و در این جلسه از آنان تجلیل خواهد شد.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ده نفر از این طلاب ایرانی و مابقی از عراق و پاکستان و افغانستان هستند.
روستا آزاد بیان کرد: این کنگره گرچه در دفتر تبلیغات پیگیری شده است، اما اختصاص به یک سازمان ندارد و از سوی مرکز مدیریت حوزه، دفتر تبلیغات، جامعه المصطفی و مرکز خدمات حوزه در حال انجام است و در این کنگره شاهد تعظیم کل حوزه نسبت به این شهدا خواهیم بود.
وی افزود: بعد بین‌المللی کنگره از جمله ویژگی‌های آن است و اگرچه نخستین کنگره است، ولی قطعا آخرین کنگره نخواهد بود زیرا هدف ما در این کنگره کسانی بوده‌اند که از ایران اعزام شده‌اند و در دوره‌های بعد کنگره‌هایی نیز برای سایر روحانیون مدافع حرم که از کشورهای دیگر اعزام شده‌اند برگزار خواهیم کرد.
روستا آزاد اظهار کرد: این کنگره با سخنرانی آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی برگزار خواهد شد و تمامی مراجع نیز جهت برگزاری این مراسم مشوق و حامی ما بوده‌اند.
وی اظهار کرد: مدیر حوزه‌های علمیه و یکی از سرداران سپاه از سخنرانان این مراسم خواهند بود.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در ویژه نامه‌ای نیز فتاوای جهادی یکی دو قرن اخیر تاکنون از علمای نجف در دفاع از حریم دین و اسلام به همراه پیام آیت‌الله العظمی سبحانی به چاپ خواهد رسید.
روستا آزاد بیان کرد: امسال به خاطر تقارن با کنگره گردهمایی بزرگ مبلغان را همزمان برگزار می‌کنیم و امسال مجموعا ده هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام خواهند شد که هشت هزار نفر از دفتر قم اعزام خواهند شد.
captcha