تشریح جزئیات فراخوان آوای نور
کد خبر: 3532880
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

تشریح جزئیات فراخوان آوای نور

گروه فعالیت‌های قرآنی: جزئیات فراخوان طرح «آوای نور»، ارسال نغمات آئینی توسط گروه‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی سراسر کشور از سوی دبیر این طرح، تشریح شد.

سیدمحمد موجانی، دبیر طرح آوای نور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن اشاره به استقبال خوب از این طرح گفت: با توجه به رویکرد مثبت مدیر شبکه قرآن و معارف سیما این طرح از روز عید غدیر خم، اطلاع‌رسانی شد و در مدت کمتر از یک هفته که از فراخوان گذشت، بیش از 10 گروه با ارسال بیش از 50 اثر از این طرح استقبال خوبی کردند.
برای مشاهده فراخوان اینجا کلیک شود.
موجانی در ادامه افزود: آثاری که گروه‌ها از سراسر کشور ارسال می‌کنند، می‌تواند در زبان‌های فارسی، عربی، آذری یا ... باشد و در این امر محدودیتی وجود ندارد.
وی در مورد نحوه ارزیابی و پخش آثار تصریح کرد: پس از دریافت آثار، ارزیابی اولیه صورت خواهد گرفت و تیم‌های مستندساز و تصویربردار، بنا به فراخور محلی که گروه در آن‌جا ساکن هستند و بنا به آثار باستانی آن منطقه یا مناطق هم‌جوار، اقدام به ضبط تصویری آثار با فناوری‌های روز خواهند کرد.
دبیر طرح آوای نور در ادامه افزود: در نهایت، آثار گروه‌ها به یک اثر صوتی و تصویری تبدیل خواهد شد و طی مراسمی از آنها رونمایی می‌شود، پس از طی این مراحل، آثار گروه‌ها برای پخش در شبکه‌های سیما در اختیار شبکه‌های مختلف قرار می‌گیرد.
موجانی با اشاره به رویکرد برنامه‌ریزان طرح گفت: نوع نگاه ما به آثار به گونه‌ای است که حداقل یک اثر از هر گروه انتخاب شود، البته اگر گروه‌ها قوی باشند و بتوانند آثار بیشتری ارسال کنند، محدودیتی برای تعداد آثار انتخابی نداریم و می‌توانیم چند اثر را از یک گروه انتخاب و استفاده کنیم، ضمن این‌که هر چه قدر آثار بیشتر باشد، استقبال ما نیز بیشتر است.
وی در مورد ارسال آثار افزود: فرصت ارسال آثار در مرحله اول تا 20 مهرماه است، لذا گروه‌ها باید هرچه سریعتر آثارشان را به کانال تلگرامی طرح به نشانی avayenoortv8@ ارسال کنند تا بتوانیم آثار را مورد بررسی و سپس تولید قرار دهیم. البته اگر استقبال خوب و آثار فاخر باشند، نمی‌شود آن‌ها را در یک مجموعه جمع آوری کرد پس آثار را با موضوعات مختلف در چند مجموعه ارائه خواهیم کرد، هم‌چنین هر گروه که اثرش را ارسال می‌کند ما فرمی را برایشان ارسال می‌کنیم که باید در آن فرم اطلاعات گروه را در اختیار ما قرار دهند.
captcha