خدمات پزشکی به زائران اربعین تخصصی می‌شود
کد خبر: 3533026
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
مرعشی به ایکنا خبر داد:

خدمات پزشکی به زائران اربعین تخصصی می‌شود

گروه سلامت: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از ارائه خدمات تخصصی پزشکی در پیاده روی اربعین امسال خبر داد.

سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه برای پیاده روی اربعین امسال  کمیت و کیفیت خدمات پزشکی بیشتر شده است اظهار کرد: خدمات سال گذشته آسیب شناسی شده و برای پیاده روی امسال اربعین سعی می‌شود ضعف‌های سال گذشته وجود نداشته باشد.

وی افزود: امسال وزارت بهداشت، کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی، بهداری نیروهای مسلح، بسیج جامعه پزشکی، بهداری نیروی زمینی سپاه پاسدارن و سازمان نظام پزشکی برای ارائه خدمات بهداشتتی و درمانی در پیاده روی اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند.

مرعشی ادامه داد: شهرداری تهران نیز همچون سال گذشته یک چادر ارائه خدمات درمانی را در ابعاد بسیار بزرگتری در عتبات برپا می‌کند.

وی با بیان اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت در حال حاضر به اخذ نیرو می‌پردازد عنوان کرد: ما با توجه به فرصت باقی‌مانده در حال تکمیل کادرهای اعزامی و اخذ ویزا هستیم، از سوی دیگر قرار است پرواز چارتر داشته باشیم تا همچون سال گذشته پراکندگی اعزام و سردرگمی نیرو در فرودگاه نداشته باشیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با تأکید بر اینکه امسال خدمات از کیفیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است عنوان کرد: 6 اتوبوس آمبولانس را به داخل عراق منتقل کرده و ارائه خدمات چادرهای بهداشتی درمانی بین راه نجف و کربلا مفصل‌تر و تخصصی تر خواهد بود.

وی اعلام کرد: در هر چادر متخصص قلب و دیگر رشته‌ها، دستگاه الکتروشوک، نوار قلب و دستگاه آزمایشگاهی برای اخذ آزمایش‌های اولیه ازکسانی که مشکل داشته یا دچار می‌شوند وجود خواهد داشت.

مرعشی اضافه کرد: در کربلا خدمات به محل‌های اسکان زائرین منتقل می‌شوند. این خدمات از 10 صفرآغاز می‌شوند و علاوه بر این خدمات یک بیمارستان صحرایی با همکاری بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران در کوت عراق برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: بر اساس میزان مصرف دارو در اربعین سال گذشته و حضور بیشتر جمعیت در اربعین امسال، میزان داروها تخمین زده شده، خریداری و مراحل اداری را برای انتقال به کشور عراق طی می‌کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۰:۳۱
0
0
باید آسیب‌ها شناسی شوند و با آمادگی خدمات بهتری به زائران ارائه شود
captcha