داعش را به درستی نشناسانده‌ایم/ سپاه بازنشستگی ندارد
کد خبر: 3533794
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
مشاور عالی فرمانده نیروی سپاه قدس:

داعش را به درستی نشناسانده‌ایم/ سپاه بازنشستگی ندارد

گروه هنر: سردار ایرج مسجدی در آئین گردهمایی روز بسیج پیشکسوتان با بیان اینکه داعش را به خوبی و درستی به مردم نشناسانده‌ایم، گفت: اگر این کار به درستی صورت نگیرد، نمی‌توان رفتار موثری در مقابله با آن داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سردار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی سپاه قدس در آئین گردهمایی روز بسیج پیشکسوتان که امروز، 7 مهرماه در حسینیه حضرت فاطمه(س) پادگان ولیعصر برگزار شد، اظهار کرد: اینکه برای شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم بزرگداشت بگیریم وظیفه‌ای واجب است که باید به آن با جدیت ادامه دهیم. البته اینگونه مراسم‌ها به هیچ وجه جوابگوی عظمت و رشادت شهدای مقاومت نیست، اما حداقل کاری است که از دست ما برمی‌آید.

وی افزود: سه قوای زمینی، دریایی و هوایی سپاه پاسداران به فرمان امام(ره) تشکیل شد، اما سپاه قدس بخشی بود که به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت. من از ابتدای تشکیل این بخش در آن فعال بوده‌ام، برای همین با بزرگانی چون سردار شهید حسین همدانی و سردار شهید تقوی‌فر آشنایی کامل داشتم. این بزرگان افرادی بودند که عمر خود را در راه دفاع از اسلام صرف کردند و در آخر نیز پاداش خود را که همانا شهادت بود از خداوند متعال دریافت کردند.

مسجدی درباره سرداران همدانی و تقوی‌فر گفت: مردم با سردار همدانی بیش از سردار تقوی‌فر آشنا بودند، زیرا در بخش‌های فرماندهی سپاه جزء نیروهای شاخص و مطرح سپاه بود. اما سردار تقوی‌فر را شاید اکثریت مردم کمتر بشناسند، اما این امر دلیل آن نیست تا از ارزش‌های این مرد بزرگ کم شود، چون وی سال‌ها در حوزه اطلاعات سپاه فعال بود و خدمات بسیاری برای کشور انجام داد. در مقام این شهید همین اندازه بگویم که بسیاری از پیروزی‌های امروز ما ناشی از فداکاری نیروهای امنیتی چون شهید سردار تقوی‌فر است.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس درباره فرماندهان سپاه چنین اظهار نظر کرد: فرماندهان ارشد سپاه چه در زمان جنگ و چه در زمان حال همیشه همدوش رزمندگان حرکت می‌کردند و هیچ گاه از پشت جبهه به نیروهای خود دستور نمی‌دادند. مطلب دیگر اینکه در نیروی سپاه هیچ گاه بازنشستگی وجود ندارد، برای همین سردارانی چون همدانی و تقوی‌فر از جهاد خود دست بر نداشته‌اند و در آخر نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره اتفاقات منطقه اینگونه توضیح داد: امروز داعش خطری در منطقه محسوب می‌شود که تا قبل از مداخله نیروی سپاه دارای قدرت فراوان بود. آنها حتی بیشتر دمشق را گرفته و به دروازه‌های کربلا و نجف نیز رسیده بودند. در این زمان سپاه وارد ماجرا شد و همین اقدام سبب گردید داعش هر روز به عقب رانده شود.

مسجدی با بیان اینکه باید برای مبارزه با داعش آنها را به درستی شناخت، اظهار کرد: متاسفانه برخی مواقع ما به صورت صحیحی داعش را معرفی نمی‌کنیم، در صورتی که این جریان فکری باید دقیقا شناسایی و معرفی شود تا راه مبارزه با آن هم رفتاری موثر باشد. داعش را باید گروهی جدا شده از القاعده دانست که با نیروهای بعثی ترکیب شده و جنگی خطرناک را در منطقه به راه انداختند.

این سردار سپاه در پایان سخنانش تاکید کرد: سپاهیان همیشه چشم به فرمان رهبر معظم انقلاب دارند و در این مسیر از فدا کردن جانشان به هیچ وجه ترسی ندارند. این امر نیز ادعای شعاری نیست، بلکه به همه ثابت شده نیروهای سپاه برای آرامش مردمشان و برافراشته شدن پرچم اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی از همه توانش بهره خواهد برد. در خاتمه تاکید می‌کنم سرداران بزرگی چون قاسم سلیمانی، حسین همدانی و ... در سپاه پاسداران وجود دارند که عاشقانه عمرشان را صرف خدمت به اسلام کرده‌اند برای همین مطمئن باشید داعش هیچ گاه نخواهد توانست به این سرزمین اسلامی گوشه چشمی داشته باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۶:۲۶
0
0
باید داعش را شناخت و برای مقابله با آن تدابیری درست اندیشیده شود
captcha