بیستمین جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود + جزئیات
کد خبر: 3536584
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
پس از حاشیه‌های فراوان؛

بیستمین جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود + جزئیات

گروه مسابقات: مرحله کشوری بیستمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور اوایل آبان‌ماه امسال در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحله کشوری بیستمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور اوایل آبان‌ماه امسال و به میزبانی دانشگاه پیام نور قزوین برگزار می‌شود.
بر همین اساس این دوره از مسابقات طی روزهای چهارم تا ششم آبان‌ماه در رشته‌هایی همچون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان و به صورت حضوری برگزار می‌شود.
بر اساس گزارش ایکنا این دوره از مسابقات تا پیش از این به دلیل کمبود منابع مالی قرار بود به صورت غیر حضوری و ویدئوکنفرانسی در برخی رشته‌ها برگزار شود که پیگیری‌های ایکنا و نیز اعتراضاتی که برخی دانشجویان به این نوع از برگزاری داشتند، باعث شد تا در نهایت برای برگزاری این دوره از جشنواره به صورت حضوری هزینه‌های لازم تأمین و بیستمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور همچون ادوار گذشته به صورت حضوری برگزار شود.
یادآور می‌شود، برگزیدگان این جشنواره به سی و یکمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که طی روزهای 20 تا 23 آبان‌ماه در مشهد مقدس و به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.
سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور و نیز جشنواره‌های قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در شش بخش و 36 رشته برگزار می‌شود که عبارت از بخش شفاهی، بخش کتبی، بخش هنری، بخش ادبی، بخش پژوهش و بخش فناوری برگزار می‌شود.
همچنین رشته‌های این دوره از مسابقات عبارت از؛ تلاوت تحقيق، تلاوت ترتيل، حفظ 5 جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 20 جزء اول، حفظ کل، دعا و مناجات خواني، اذان(آقایان)، آيين سخنوري، تواشيح(آقایان)، مفاهيم نهج البلاغه، مفاهيم صحيفه سجاديه،‌‌ حفظ موضوعي قرآن کريم،‌ آشنايي با ترجمه و تفسير قرآن، آشنايي با احاديث اهل بيت(ع)، آشنايي با سيره معصومين(ع)، احکام،‌ تلخيص کتاب، بررسي و نقد کتاب، مقاله نويسي،‌ شعر،‌ داستان، نمايشنامه نويسي، فيلمنامه نويسي، خوشنويسي، نقاشي، نماهنگ، عکس، تذهيب، فيلم کوتاه،  معرق و منبت، طراحي پوستر، پويانمايي، تصويرگري آيات و قصص قرآني، توليد نرم افزار، وبلاگ نويسي هستند.
captcha