رشد جامعه در گرو مطالعه صحیح کتاب است
کد خبر: 3539584
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
مسعود پزشکیان:

رشد جامعه در گرو مطالعه صحیح کتاب است

گروه اجتماعی: نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارتقاء و رشد جامعه در گرو مطالعه و انتخاب صحیح کتاب است، گفت: نحوه خواندن کتاب، انتخاب کتاب و شیوه مطالعه یک مهارت اساسی است که نیازمند یادگیری و آموختن است.

مسعود پزشکیان، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا در چهارمین نمایشگاه قرآن کریم و عترت تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، استقبال از نمایشگاه کتاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشحالم که ازدحام جمعیت را در نمایشگاه کتاب می‌بینم، سطح کتاب‌خوانی باید افزایش یابد.
وی همچنین در خصوص فرهنگ سازی برای کتاب‌خوانی و نقش متولیان فرهنگی اظهار کرد: بحث فرهنگ به همه جا مربوط می‌شود، مسجد، مدرسه کتابخانه و غیره. متولی فرهنگ فقط وزارت ارشاد نیست، همه باید دست به دست هم بدهیم تا کتاب‌خوانی بین عموم مردم گسترش یابد.

پزشکیان در ادامه با بیان اینکه ارتقاء و رشدجامعه در گرو مطالعه و انتخاب صحیح کتاب است،گفت: نحوه خواندن کتاب، انتخاب کتاب و شیوه مطالعه یک مهارت اساسی است که نیازمند یادگیری و آموختن است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فهم و دانستن گسترده و آگاهی از همه چیز بد نیست، اما چیزی که مطالعه هدفمند را ارزشمند می‌کندآن است که عمر انسان محدود است و فرصت خواندن و دانستن همه چیزها را به انسان نمی‌دهد و از این رو باید دقت کرد که مخاطب چه کتابهایی باشیم.

وی انتخاب کتاب مورد نیاز را یک مسأله اساسی و مهم دانست و تصریح کرد: توصیه به کتاب‌خوانی و درست خوانی کتاب یک مسأله مهم و عقلایی است، امروز هر شخصی در رشته‌ای مهارت دارد که در آن رشته نیز کتب بسیاری انتشار یافته است، کتابخوانی صحیح و هدفمند در رشته خاص نیز خود یک مهارت است.

پزشکیان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یک زمینه آماده و گسترده برای یافتن کتبی است که انسان در مطالعه هدفمند خود بعد از شناخت دقیق و انتخاب صحیح به آن رسیده است، گفت: نمایشگاه کتاب این زمینه را برای تحصیل‌کنندگان و مخاطبان کتاب فراهم کرده است که کتب مورد نیاز خود را در یک مجموعه پیدا کنند.


captcha