افزایش 30 درصدی شرکت کنندگان آزمون قرآن و عترت آران و بیدگل
کد خبر: 3540290
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

افزایش 30 درصدی شرکت کنندگان آزمون قرآن و عترت آران و بیدگل

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل، با اشاره به نام‌نویسی یک هزار و 79 قرآن‌آموز در پانزدهمین آزمون قرآن و عترت، از افزایش 30 درصدی شرکت کنندگان آران و بیدگل در این دوره خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، میثم نمکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار ان با اشاره به نام‌نویسی یک هزار و 79 قرآن‌آموز در پانزدهمین آزمون قرآن و عترت کشور گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در  این دوره نسبت به دوره گذشته با افزایش 30 درصدی همراه بوده است.
وی افزود: بر اساس آمار معاومت قرآن ارشاد، استان اصفهان با ثبت‌نام 8 هزار و 703 قرآن آموز، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در ادامه یادآور شد: حدود 14 درصد شرکت کنندگان این استان از شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان به نسبت جمعیت و گستردگی استان اصفهان بسیار  مطلوب است.
میثم نمکی، با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان دوره قبلی این آزمون از آران و بیدگل، 800 نفر بودند افزود: استقبال قرآن‌آموزان در این دوره نسبت به سال گذشته نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان آران و بیدگل، این شهرستان را یکی از موفق‌ترین شهرهای کشور در فعالیت های قرآنی دانست و افزود: استقبال عمومی از فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان بسیار بالاست و همین امر، حمایت و توجه ویژه مسئولان به مؤسسات و فعالان قرآنی این شهرستان را می‌طلبد.
نمکی افزود: پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در چهار گروه حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و معارف و اهل بیت(ع) و در قالب 18 رشته، 20 آبان ماه همزمان با سراسر کشور در آران و بیدگل برگزار خواهد شد.
وی، برگزاری این آزمون را در راستای همگانی کردن آموزش قرآن کریم و فرصت‌سازی کشف و شناسایی استعدادها در راستای منویات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: در این دوره، آزمون دو رشته آشنایی با صحیفه سجادیه و رشته عقاید قرآنی به رشته‌های قبلی افزوده شده است.
روح‌اله باقری
captcha