به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، دهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال در سومین روز از آبان ماه با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران آغاز شد و امروز در دومین روز برگزاری، این نمایشگاه میزبان بازدید دو ساعته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
این دوره از نمایشگاه رسانههای
دیجیتال در فضایی بالغ بر 19 هزار متر مربع و با حضور 300 مؤسسه و شرکت نرمافزاری
همچون تبیان، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، ایران اپس، مؤسسه آینه جادو، کتابخوان
همراه پژوهان، مجتمع فرهنگی دیجیتال سهروردی، مرکز داده اینترنتی امین، مؤسسه
فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) تا دهم آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) میزبان بازدیدکنندگان
است.
نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 20 میزبان
بازدیدکنندگان است و اگر چه در ساعات ابتدای نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان بسیار
اندک بوده، به مرور و با نزدیک شدن به پایان ساعت نمایشگاه، این تعداد افزایش مییابد.
دانشآموزان دختر و پسر از مناطق
مختلف شهر برای بازدید از نمایشگاه آمدهاند و با شیطنتهایشان فضای نمایشگاه را
شلوغ کردهاند. از چهرههایشان مشخص است که از بازدیدشان راضی هستند.
همچنین پلیس راهور با غرفه خاصی در
این دوره از نمایشگاه حضور دارد مبنی بر اینکه تست رایگان آئیننامه رانندگی را
برای بازدیدکنندگان برگزار میکند و یکی از شلوغترین غرفه این نمایشگاه به شمار
میرود.
تعدادی از غرفهداران از نمایشگاه
راضی نبودند چراکه برخی از غرفهها همچون آستان قدس رضوی که برای بازدیدکنندگانشان
برنامه زیارت مجازی را در نظر گرفته بودند، به دلیل اینترنت ضعیف نمیتوانند این
برنامهشان را عملیاتی کنند. همچنین دستاندرکاران نمایشگاه هم از غرفهداران
درخواست کردهاند تا اینترنتهایشان را خاموش کنند تا خللی در اینترنت نمایشگاه
پیش نیاید.
موسویان، رئیس مرکز رسانههای دیجیتال
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینترنت ضعیف نمایشگاه گفت: 120
مبیننت هماکنون در نمایشگاه روشن است که این تعداد مبیننتها خللی در اینترنت
نمایشگاه ایجاد میکنند به همین دلیل اینترنت نمایشگاه ضعیف است.
وی افزود: امروز پهنای باندی را از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردیم و تلاشمان را میکنیم تا سرعت اینترنت
نمایشگاه افزایش یابد و غرفهداران بتوانند برنامههای اینترنتیشان را در غرفههایشان
اجرایی کنند.
رئیس مرکز رسانههای دیجیتال تصریح
کرد: برای این نمایشگاه تبلیغات بسیاری انجام دادهایم تا جایی که تبلیغات محیطی
را در سطح شهر محقق کردهایم و پیشبینی میکنیم که بازدیدها عصرها بیشتر باشد.
البته اگر نمایشگاه در تابستان برگزار میشد، قطعا شاهد حضور بیشتر بودیم اما مصلی
تنها زمانی که به ما داده بود، آبان ماه بود.
وی بیان کرد: یکی از دلایلی که بوستان
گفتوگو را برای برگزاری نمایشگاه انتخاب نکردیم، دسترسی سخت آن بود و ممکن بود
مردم در این بازدیدها با مشکلات روبرو شوند به همین مصلی را برای مترو و دسترسی
آسان انتخاب کردیم.
در نگاه کلی نمایشگاه متوجه میشویم
که اپراتورها حضور ندارند و شاید هم به نمایشگاه دعوت نشدهاند. موحد، دبیراجرایی
در پاسخ به عدم حضور اپراتورها در نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با فاصله زمانی
اندکی با نمایشگاه تلکام برگزار شده است و اپراتورها به دلیل حضور در تلکام، رغبتی
برای حضور در این نمایشگاه نداشتند.
همچنین بخش ویژه نمایشگاه به مهر محرم
اختصاص یافت که خبرگزاری ایکنا پیش از برگزاری نمایشگاه، پیشنهادش را به موسویان،
رئیس مرکز رسانههای دیجیتال ارائه کرده بود که خوشبختانه این بخش طراحی و محقق
شد. در این بخش بیش از50 عکس محرم قرار گرفته است.
به گزارش ایکنا، دهمین نمایشگاه رسانههای
دیجیتال از سوم آبان ماه در مصلی امام خمینی(ره) آغازشده و تا 10 آبان ماه ادامه
خواهد داشت.