دستگاه‌های نظارتی با هیئت‌های بدون مجوز برخورد کنند
کد خبر: 3541220
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

دستگاه‌های نظارتی با هیئت‌های بدون مجوز برخورد کنند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد گفت: باید از تبلیغات هیئت‌های بدون مجوز که قصد برگزاری مراسم دارند جلوگیری و به آن‌ها تذکرات لازم داده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام خلیل سلطانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد 6 آبان ماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با اشاره به نصب بنرهای مختلف در دهه اول محرم در سطح شهر اظهار کرد: شهرداری باید با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بر طراحی و نصب این بنرها نظارت داشته باشد.
حجت‌الاسلام سلطانی اضافه کرد: باید از تبلیغات هیئت‌های بدون مجوز که قصد برگزاری مراسم دارند جلوگیری و به آن‌ها تذکرات لازم داده شود.
وی با تقدیر از زحمات نیروی انتظامی در دهه اول محرم گفت: جهت حرکت دسته‌های عزاداری در ماه محرم باید هماهنگی لازم با نیروی انتظامی صورت گیرد.
لزوم تدوین بانک اشعار آیینی در استان یزد
سیما راغبیان، رئیس انجمن بانوان فرهیخته فعال در عرصه فرهنگ دینی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری یزد به‌ عنوان حسینیه ایران اظهار کرد: محتوای خوبی که باید در اشعار هیئت‌ها باشد متاسفانه کمرنگ است که باید به این موضوع توجه شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه بحث اقتصادی در هیئت‌ها به یک چالش تبدیل شده است افزود: بعضا شنیده می‌شود که شاعران، مداحان و. . مبلغ نامتعارفی را دریافت می‌کنند که شایسته نیست.
راغبیان بر لزوم تدوین بانک اشعار آیینی در استان تاکید کرد و گفت: تامین محتوا برای شاعران آیینی استان از موارد مهمی است که باید مورد توجه دستگاه های فرهنگی استان قرار گیرد.
وی با اشاره به وجود شاعران، مداحان و وعاظ مطرح استان گفت: عدم استقبال از ظرفیت های موجود در داخل استان از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس انجمن بانوان فرهیخته فعال در عرصه فرهنگ دینی استان یزد بر لزوم برنامه ریزی برای محرم سال آینده از اکنون تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت بزرگان هیئت‌ها در این جهت استفاده شود.
captcha