ایراد در قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان/ نتایج اصلاحیه به زودی اعلام می‌شود
کد خبر: 3541284
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
مولاوردی در گفت‌وگو با ایکنا:

ایراد در قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان/ نتایج اصلاحیه به زودی اعلام می‌شود

گروه جامعه: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان را دارای ایراد و اشکال دانست و گفت: در حال حاضر درصدد بررسی اصلاحیه هستیم تا این قانون را از ضمانت اجرایی برخوردار کنیم.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این پرسش که برای اجرایی شدن قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان که به منظور حمایت از کانون خانواده و در راستای سیاست‌های فرزند آوری تدوین شد اما به طور کامل به مرحله اجرا نرسید چه اقداماتی در نظر دارید، اظهار کرد: این قانون به طور کلی دارای ایراد است.

وی اظهار کرد: هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نظر داد که اگر دستگاه‌ها از اجرای این قانون استنکاف بورزند تا یک هفته به آنان مهلت داده می‌شود و سپس آنان را الزام به اجرا می‌کنیم.

مولاوردی تصریح کرد: این در حالی است که قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان به طور کلی دارای ایراد است و دستگاه‌ها را در اجرای این قانون مجاز دانسته است و سخن از الزام به میان نیامده است.

وی با بیان اینکه پیام‌هایی به دست ما رسیده است که اگر این قانون قابلیت اجرا ندارد یک جایگزین و یا اصلاحیه برای آن ایجاد کنید عنوان کرد: در حال حاضر درصدد بررسی اصلاحیه هستیم تا این قانون را از ضمانت اجرایی برخوردار کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که یه زودی نتیجه بررسی‌ها و اصلاحیه مرخصی ۹ ماهه زایمان مشخص می‌شود.
captcha