استان یزد در انجام فعالیت‌های قرآن و عترت زبانزد است
کد خبر: 3541604
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

استان یزد در انجام فعالیت‌های قرآن و عترت زبانزد است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد گفت: استان یزد بر اساس فعالیت‌های قرآن و عترت در کشور سرآمد است، به همین دلیل بخشی از جامعه قرآنی ما وابسته به این استان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شب گذشته در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» یزد اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) دو گوهر ارزشمند را به امانت گذاشتند و به تک تک ما نیز سفارش کردند که آن دو گوهر قرآن و عترت بود.
وی افزود: ما در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور معتقدیم هر اقدامی در مجموعه کانون‌ها باید بهره‌ای از قرآن و عترت برده باشد وگرنه جز ماموریت‌های ما نیست و ما را به بیراهه هدایت می‌کند.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یادآور شد: اگر در حوزه تئاتر، سرود، فعالیت‌های فرهنگی می‌خواهیم فعالیت کنیم باید از قرآن و عترت بهره گرفته باشد و کاری در مجموعه کانون‌های مساجد موفق می‌دانیم که از این دو گوهر بهره گرفته باشد و به همین علت است که یکی از مهمترین برنامه‌های ما در یازده دوره گذشته به صورت جدی برگزار شده مجموعه مسابقات مدهامتان بوده که در طول سال‌های اخیر با جدیت برگزار شده است.
طاهریان گفت: ما استان یزد را همین گونه بر اساس فعالیت‌های قرآن و عترت سرآمد می‌دانیم و به همین دلیل است که بخشی از جامعه قرآنی ما وابسته به استان هستند.
وی افزود: مجموعه کانون‌های مساجد به عنوان یکی از مجموعه‌های موثر در حوزه فرهنگ به موضوع قرآن اهتمام ویژه داشته است.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یادآور شد: طرح تلاوت نور از ابتداعات این مرکز است که بالغ بر 29 هزار مرکز این طرح را انجام می‌دهند و در مرحله بعد موضوع تفسیر در دستور قرار گرفت که 7 هزار مرکز نیز این زمینه فعال هستند.
طاهریان گفت: احیای جلسات سنتی قرآن کریم در مساجد از دیگر برنامه‌های ما بود که برکات زیادی داشته است زیرا در برخی زمان‌ها این برنامه‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفت اما ما برای احیای آن تلاش کردیم.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: شهید حاج حسن دانش از افتخارات قرآنی استان یزد بودند که یاد این شهید را باید در هر محفل قرانی گرامی بداریم زیرا از سرمایه‌های بزرگ ما بوده است.
captcha