آغاز مرحله نهایی چهارمین جشنواره قرآنی الحافظون + جزئیات
کد خبر: 3541802
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

آغاز مرحله نهایی چهارمین جشنواره قرآنی الحافظون + جزئیات

گروه مسابقات: چهارمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون که از روز گذشته هشتم آبان‌ماه آغاز شده است، تا روز 14 همین ماه ادامه دارد و در آن 500 شرکت‌کننده در رشته‌ها و مقاطع سنی مختلف به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چهارمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون که به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، برگزار می‌شود از روز گذشته هشتم آبان‌ماه با حضور 500 متسابق در رشته‌ها و مقاطع مختلف سنی آغاز شده و تا روز 14 همین ماه ادامه دارد.
بر همین اساس در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان در رشته‌های مختلف حفظ ۱۸ سوره کوچک، نیم جزء آخر، یک جزء، سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، کل  قرآن و حفظ موضوعی سوره مبارکه حدید و در مقاطع سنی تا هفت سال، هشت تا 16 سال و بالای 17 سال برگزار می‌شود.
از روز شنبه هشتم آبان‌ماه رقابت‌های این جشنواره در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شد، نوبت صبح این مسابقات که از ساعت 8 صبح آغاز ویژه بانوان و نوبت بعدازظهر نیز که از ساعت 14 تا 18 است ویژه آقایان بود.
در روز اول این مسابقات یعنی هشتم آبان‌ماه متسابقان در مقطع سنی زیر هفت سال رقابت خود را برگزار کرده‌اند. رقابت‌های این مقطع سنی امروز نیز ادامه دارد. روز دوشنبه نیز آزمون کتبی مفاهیم سوره مبارکه حدید در دو نوبت صبح برای بانوان و ظهر برای آقایان برگزار می‌شود.
روز سه‌شنبه 11 آبان‌ماه شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ سه، پنج و هفت جزء قرآن کریم در مقطع سنی هشت تا 16 سال در دو نوبت صبح و بعدازظهر رقابت خود را برگزار می‌کنند. همچنین روز چهارشنبه 12 آبان‌ماه نیز شاهد رقابت شرکت‌کنندگان هشت تا 16 سال در رشته‌های حفظ 10 جزء،‌15 جزء، 20 جز و حفظ کل قرآن کریم در دو نوبت صبح برای بانوان و بعدازظهر برای آقایان خواهیم بود.
روز پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه نیز شاهد رقابت شرکت‌کنندگان مقطع سنی بالای 17 سال در رشته‌های حفظ پنج جزء،‌هفت جزء و 10 جزء قرآن کریم خواهیم بود. روز جمعه 14 آبان‌ماه نیز که روز پایانی این مسابقات است، شرکت‌کنندگان مقطع سنی بالای 17 سال در رشته‌های حفظ 15 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم رقابت خود را برگزار می‌کنند.
داوران این مسابقات در بخش آقایان نیز محمدحسین سعیدیان، امیر آقایی، ‌محمود کریمی، سید میلاد تاج‌زاده و مهدی محرم‌زاده هستند. همچنین در بخش بانوان نیز صریحی‌نژاد، فاطمه شیرازی و آقایی به قضاوت می‌پردازند.
این مسابقات در مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ واقع در سی متری نیروی هوایی، میدان امامت، خیابان امامت، خیابان شهید قاسم‌زاده پلاک 46 برگزار می‌شود.
افرادی که در این مرحله حضور داشته‌اند پیش از این و در بازه زمانی شهریور تا مهرماه رقابت‌های خود را در مراحل مقدماتی در نواحی 23 گانه بسیج تهران بزرگ،‌ برگزار کرده‌اند.
همچنین مراسم اختتامیه این مسابقات نیز 22 آبان‌ماه و همزمان با سالروز تأسیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، به منظور تجلیل از برگزیدگان این جشنواره، برگزار می‌شود.
captcha