حال‌ و هوای اربعینی در فرهنگسراهای تهران
کد خبر: 3546526
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

حال‌ و هوای اربعینی در فرهنگسراهای تهران

گروه جامعه: فرهنگسراهای تهران به مناسبت اربعین حسینی به برپایی برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی با هدف تعميق شعائر اسلامی اقدام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فرهنگسراهای تهران به مناسبت اربعین حسینی اقدام به برپایی برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی با هدف تعميق شعائر اسلامی کرده‌اند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در این راستا فرهنگسرای خاتم(ص) به مناسبت اربعین حسینی سومین سوگواره رهپویان زینبی(س) را برگزار می‌کند و به تبیین رسالت حضرت زينب(س) و نقش روشنگرانه آن بزرگوار در دوران اسارت می‌پردازد.

سومین سوگواره رهپویان زینبی(س) که همراه با اجرای نمایش «ماه روی نیزه‌ها» است 29 آبان‌ماه، ساعت 11 از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) با مشارکت مدرسه دخترانه امام موسی صدر برگزار می‌شود.

رهپویان حسینی

بنابر این گزارش، فرهنگسرای ابن سینا نیز با همکاری کانون دوستی با بهار دل‌ها ویژه برنامه اربعین حسینی با عنوان «انتخاب و کربلا» را از 27 تا 29 آبان‌ماه، برگزار می‌کند.

در این برنامه مخاطبین دور میز جمع می‌شوند و پس از گذراندن گفت‌و‌گویی کوتاه با یکدیگر توسط کارشناسان برنامه پیرامون سفر امام حسین(ع) و اتفاقاتی که در طول سفر رخ داده به بحث و بررسی می‌پردازند.

شهروندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند طی روزهای 27 تا 29 آبان‌ماه، از ساعت 17 الی 21 به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند.

حال‌ و هوای اربعینی در فرهنگسراهای تهران

این گزارش حاکی است، نشست تخصصی اربعین حسینی با حضور نیکو دیالمه نیز 30 آبان‌ماه، ساعت 9:30 در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

این نشست به همت مؤسسه احیا‌الثقلین و با همکاری فرهنگسرای شفق با هدف آشنایی با مباحث قرآنی و سیره اهل بیت(ع) همزمان با اربعین حسینی برگزار می‌شود.

حال‌ و هوای اربعینی در فرهنگسراهای تهران
captcha