ورود بيش از 50 درصد از زائران به کشور/ نبود هيچ گونه مشکل امنيتی
کد خبر: 3547374
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

ورود بيش از 50 درصد از زائران به کشور/ نبود هيچ گونه مشکل امنيتی

گروه جامعه: فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به ورود بيش از 50 درصد از زائران به کشور، اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون هيچ گونه مشکل امنيتي خاصي پيش نيامده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سردار حسین اشتري صبح امروز با حضور در پايانه مرزي مهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون بيش از دو ميليون و 100 هزار زائر از مرزهاي کشور براي شرکت در مراسم اربعين حسيني(ع) خارج شده اند که از اين ميزان بيش از 50 درصد زوار به کشور بازگشته اند.

وي به همکاري مطلوب زائران با پليس اشاره و تصريح کرد: انشاءالله با همکاري خوب بين مسئولان و مردم در کنار خدماتي که نيروي انتظامي به زائران ارائه مي دهد بتوانيم پذيراي خوبي براي زائران حسيني در بازگشت از کربلا باشيم؛ خوشبختانه تاکنون هيچ گونه مشکل امنيتي خاصي پيش نيامده است.

اين مقام عالي انتظامي کشور خاطرنشان کرد: نيروي انتظامي از ماه ها قبل اقدامات خود را براي خدمات رساني به زائران حسيني در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه شروع کرده است.

وي ادامه داد: با اقدامات بسيار خوبي که نيروي انتظامي در استان هاي ايلام و خوزستان داشته همه کارها طبق روال و برنامه ريزي هاي انجام شده، پيش مي رود.

فرمانده ناجا به موج بازگشت زائران و نيز ازدحام جمعيت در مرزها اشاره کرد و گفت: تهميدات لازم براي بازگشت زائران اتخاذ شده تا زوار به سلامت به مقصد برسند.

سردار اشتري، روند بازگشت زائران اربعين را خيلي مناسب و خوب ارزيابي کرد، و گفت:با يک طرفه شدن برخي محور ها و ديگر تمهيدات پليس، روند تردد در مرز مهران به خوبي در جريان است.

وي ادامه داد: نيروهاي مرزي، پايانه، مأموران گذرنامه و راهور همگي آماده خدمات رساني براي بازگشت زائران به کشور هستند.

ضرورت داشتن صبر و سعه صدر در بازگشت از زيارت

سردار اشتري، زائران را به صبر و داشتن سعه صدر در بازگشت از زيارت فرا خواند و توصيه کرد: اگر در پايانه و پارکينگ ترافيکي ايجاد مي شود، زوار عزيز صبور باشند تا ماموران پليس که وظيفه تسهيل راه ها را بر عهده دارند بتوانند به راحتي فعاليت هاي لازم را در اين زمينه انجام دهند.

فرمانده ناجا به ازدحام و ترافيک بازگشت زوار اشاره کرد و گفت: اگر زائران صبور نباشند و يا اينکه با خستگي از خودروهاي خود استفاده کنند، مشکلات مختلفي ايجاد مي شود بنابراين توصيه مي کنيم زوار عزيز با عجله کردن و کم حوصلگي، شيريني زيارت را به کام خود و خانواده شان تلخ نکنند.
captcha