ثبت 5 مورد وقف در کهگیلویه
کد خبر: 3547649
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

ثبت 5 مورد وقف در کهگیلویه

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه از ثبت 5 مورد وقف از ابتدای سال‌ جاری تاکنون خبر داد.

روح‌الله قبادپور، رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حفظ و نگهداری از موقوفات به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد و فرهنگ وقف به عنوان یک اصل ترویج شود.
وی وقف زمینی به متراژ 11 هزار متر مربع به نام قبرستان خواجه‌ها در جاده اصفهان به خوزستان جنب شهرک صنعتی را از ابتدای سال تاکنون اعلام کرد و افزود: واقفان این زمین خیرالله و نوراله دوهنده و مصطفی دهدار هستند.
مدیر اداره اوقاف کهگیلویه دیگر این وقف‌ها را زمینی به متراژ 176 متر مربع جهت زینبیه(س) در روستای مالشیخ لنده از سوی خدارحم کرایی عنوان کرد.
قبادپور حسینیه امام خمینی(ره) روستای قیام لنده به متراژ 3 هزار متر از سوی صفر صفدری، مسجد امیرالمؤمنین روستای آبدره بخش چاروسا به متراژ 600 متر مربع از سوی حبیب ورقه و مسجد امام حسین(ع) روستای چال کلاغ از توابع چاروسا به متراژ 750 متر مربع را از سایر وقف‌ها در این شهرستان ذکر کرد.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در دهه وقف، وقف‌های جدیدی صورت پذیرد، ضمن اینکه روحانیون و رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در ترویج وقف دارند.
captcha