«کمیته صیانت فعالان قرآنی» در انتظار تصویب
کد خبر: 3550436
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

«کمیته صیانت فعالان قرآنی» در انتظار تصویب

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی و چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بعدازظهر امروز 13 آذرماه به منظور بررسی و تصویب کمیته صیانت از فعالان قرآنی که از حدود دو سال پیش زمزمه راه‌اندازی آن شروع شده بود، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ‌سی و چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بعدازظهر امروز، 13 آذرماه با حضور اکثریت اعضای این شورا برگزار می‌شود.
بر همین اساس در این جلسه که از ساعت 17:30 و در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود، سه موضوع در دستور جلسه قرار گرفته است.
اولین دستور سی و چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ادامه بررسی پیش‌نویس سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم کشور است. بررسی این چیش نویس از سه جلسه قبل آغاز شده و امروز چهارمین جلسه‌ای است که به این سند پرداخته می‌شود،‌ پیش‌بینی می‌شود که کار بررسی آن تا یک یا دو جلسه دیگر نیز ادامه داشته باشد.
زمزمه‌های مبنی بر راه‌اندازی کمیته‌ای که وظیفه آن صیانت از فعالان قرآنی باشد حدود دو سال پیش مطرح شد که تا‌کنون کار بررسی‌ آن به تعویق افتاده بود. حالا و بعد از گذشت حدود دو سال بررسی و تصویب این کمیته در دستور کار شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار گرفته است. بنابراین دومین دستور کار جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه کمیته صیانت فعالان قرآنی کشور یا ماده واحده الحاقی به هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور است.
بر اساس این گزارش آئین‌نامه این کمیته تهیه شده و تنها در مورد برخی جزئیات آن نیاز به بحث و تبادل‌نظر بیشتر است که در جلسه سی و چهارم شورا به آن پرداخته می‌شود.
سومین دستور کار این جلسه نیز ارائه پیش‌نویس سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير آموزش و پرورش،‌ وزير ورزش و جوانان از جمله اعضای این جلسه هستند که در صورت حضور در جلسه فوق اولین حضور خود را تجربه خواهند کرد چرا که این وزرا به تازگی سمت وزارت را دریافت کرده‌اند.
همچنین  وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي،‌ وزير علوم، تحقيقات و فناوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان از دیگر اعضای دولتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی هستند.
captcha