لزوم توجه ویژه هیئات مذهبی به فعالیت‌های قرآنی+ صوت و عکس
کد خبر: 3551445
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

لزوم توجه ویژه هیئات مذهبی به فعالیت‌های قرآنی+ صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: شهاد زمانی، مسئول امور قرآنی هیئت انصارالفاطمه(س) با تأکید به توجه هیئات مذهبی به فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مهم و تعریف شده هیئت انصارالفاطمه(س) برپایی کرسی تلاوت قرآن قبل از اجرای برنامه‌های مذهبی است.

چند درصد از هیئات ما در محرم و صفر به توصیه پیامبر(ص) عمل کردند+صوت و عکس

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با پایان یافتن ایام ماه محرم و صفر و برنامه‌هایی که طی این دوماه توسط هیئات مختلف برگزار شد به سراغ هیئت مذهبی «انصارالفاطمه» که در شرق تهران به برپایی مراسم‌های مذهبی مشغول است رفتیم و برای آشنایی بیشتر با این هیئت پای صحبت‌های یک فعال قرآنی شرق تهران نشسته‌ایم تا در جریان کم و کیف برنامه‌های هیئات مذهبی از جمله برنامه‌های قرآنی آن‌ها قرار بگیریم.

در ابتدا ذکر چند نکته لازم است و آن اینکه، تمسک به قرآن و عترت، از جمله سفارشات پیامبر(ص) به مسلمانان در طول حیات پربرکت ایشان بوده است که در احادیث زیادی از آن بزرگوار به آن تأکید شده است. حال با توجه به سفارشات مؤکد ایشان مبنی بر تمسک به هر دو یادگار گرانبهایش، چند درصد از هیئات مذهبی ما خصوصاً در دو ماه محرم و صفر، به این مهم جامه عمل پوشانده‌اند؟

چند درصد از هیئات ما در محرم و صفر به توصیه پیامبر(ص) عمل کردند+صوت و عکس

آیا میزان اهتمام ما به امر تلاوت و تدبر در آیات نورانی قرآنی کریم در مجالس مختلفی که به نیت  معصومین(علیهم السلام) برگزار می‌شود، با عنایت به این موضوع که قرآن در حقیقت عدل و همتای امام معصوم علیه السلام است قابل قبول است؟

در ادامه شهاد زمانی، مسئول امور قرآنی یکی از هیئات فعال شرق تهران(انصارالفاطمه)، قاری و فعال قرآنی و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث در این باره اظهار کرد: هیئت امنای هیئت انصارالفاطمه، در امر قرآن کریم، بسیار مصمم هستند، به‌گونه‌ای که در تمامی مراسم این هیئت، تلاوت قرآن کریم و بیان نکات تدبری آیات تلاوت شده، در رأس قرار می‌گیرد.

چند درصد از هیئات ما در محرم و صفر به توصیه پیامبر(ص) عمل کردند+صوت و عکس

زمانی در ادامه، با بیان اهداف برپایی این کرسی‌های تلاوت در ابتدای این هیئت گفت: از اهدافی که برپایی این کرسی‌های تلاوت تدبری دنبال می‌کند، می‌توان به انس بیشتر عموم مردم با قرآن کریم و مفاهیم و معانی آیات اشاره کرد.

در پایان تلاوت شهاد زمانی در شب سوم دهه سوم ماه صفر این قاری ممتاز ارائه می‌شود. همچنین، علاقه‌مندان برای آگاهی از برنامه‌های هیئت قرآنی انصارالفاطمه، می‌توانند با مراجعه به کانال تلگرامی این هیئت، به نشانی @ansar_fateme مراجعه کنند.

تلاوت شهاد زمانی

کد

دریافت

captcha