وضع مطلوب سرانه فضاهای فرهنگی در پایتخت/ 3 مسجد به تهران اضافه می‎شود
کد خبر: 3552298
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
جعفری:

وضع مطلوب سرانه فضاهای فرهنگی در پایتخت/ 3 مسجد به تهران اضافه می‎شود

گروه جامعه: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به برنامه‎ آینده این شرکت در موضوع توسعه مساجد، از برنامه‌ریزی برای احداث 3 مسجد در نقاط مختلف تهران خبر داد و گفت: سرانه فضاهای فرهنگی در پایتخت شرایط مناسبی دارد و به طور قطع می‎توان گفت ۵۰ درصد از تمامی پروژه‌های ما طی ۱۱سال اخیر با نگاه صرفا فرهنگی احداث شد.

علیرضا جعفری، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به روند احدث 400 مسجد در بحث توسعه مساجد شهر تهران توسط شهرداری، گفت: شهرداری تهران ظرفیت‌های مختلفی را برای تحقق توسعه پایدار ترسیم کرده که از جمله آن توسعه فضاهای فرهنگی-مذهبی و حرکت در مسیر استانداردهای جهانی است. براین اساس، طبق ماموریت محوله شهردار تهران به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی‌، در سال‌های گذشته اقدامات لازم برای تبدیل تهران به کلانشهری توسعه یافته انجام شده است.

وی افزود: دغدغه‌ شهرداری در حوزه توسعه مساجد این بود که زمین را آماده و بخشی از حوزه سازه‌ای مسجد را بنا و بعد از آن تحویل هیئت امنا دهیم تا آنها هم با جذب منابع مردمی و خیرین بتوانند مساجد را تکمیل کنند. لذا با توجه به دغدغه شهرداری، 72 زمین را شناسایی و کارهای اجرایی آن در دستور کار قرار دادیم.

مسجد 72 تن روز 22 بهمن به بهره‌برداری می‎رسد

 جعفری با بیان اینکه توجه به فرهنگ جامعه و اعتقادات مذهبی مردم موجب شده تا شرکت توسعه فضاهای فرهنگی طی ۱۱سال اخیر، متولی احداث ۲۵ مسجد در پایتخت باشد، ادامه داد: در این زمینه تمام تلاشمان این است که مسجد 72 تن را هم در روز 22 بهمن امسال به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به برنامه آتی این سازمان در حوزه مسجد سازی گفت: شرکت ما در سال آینده برنامه‌ریزی کرده که مسجد آدینه در منطقه 14، مسجد دارالسلام در منطقه 13 و مسجد یاس فاطمی را در ورودی شهر تهران در جنب بوستان یاس فاطمی که به دستور مقام معظم رهبری در اختیار مردم قرار گرفته و در ضلع شمال بزرگراه شهید بابایی است بتوانیم به اجرا در آوریم. این موارد در دستور کار ما قرار گرفته و جز چشم‌انداز و برنامه‌های آتی سال آینده سازمان قرار دارد.

طی11 سال گذشته، ۵۴ پروژه فرهنگی احداث شد

وی طراحی و اجرای خانه موزه‌ها و فضاهای فرهنگی با عملکرد فرامنطقه‌ای را از دیگر فعالیت‌های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در سال آینده برشمرد و تصریح کرد: شرکت توسعه در بازه زمانی 11 سال گذشته، ۵۴ پروژه صرفا فرهنگی که برخی موارد شاخص آن شامل سراسر نمای مقاومت، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، موزه موسیقی، موزه حیات وحش دارآباد، موزه علوم و نجوم دارآباد، باغ موزه هنرهای ایرانی، خانه موزه استاد انتظامی، بوده را احداث کرده است.

جعفری بیان کرد: با توجه به اقدامات گسترده فرهنگی امروز سرانه فضاهای فرهنگی در پایتخت شرایط مناسبی دارد و به طور قطع می‌توان گفت: ۵۰ درصد از تمامی پروژه‌های ما طی ۱۱سال اخیر با نگاه صرفا فرهنگی احداث شد و امروز خیل عظیمی از شهروندان و حتی گردشگران از خدمات این اماکن بهره‎مند می‎شوند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۰:۰۳
0
0
توسعه فضای فرهنگی و مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد
captcha