سریال‌های قرآنی و تاریخی مورد استقبال ملت‌های جهان است
کد خبر: 3552423
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

سریال‌های قرآنی و تاریخی مورد استقبال ملت‌های جهان است

تهیه کننده سریال های مذهبی گفت: بحمدلله طی دهه اخیر همه سریال ها و فیلم های قرآنی و تاریخی که از سوی جمهوری اسلامی ایران ساخته شده اند مورد استقبال بی نظیر ملت های جهان قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شفقنا نوشت: سیداحمد میرعلایی  اظهار داشت: در حال حاضر سریال حضرت موسی در مرحله تهیه کتاب فیلم (آرت بوک) قرار دارد و در این مرحله اساس کار مجموعه و مسائل جانبی آن مشخص می‌شود.
او ادامه داد: این مجموعه، نخستین سریال ایرانی است که به معنی واقعی آرت بوک را قبل از ساخت تهیه می‌کند، تهیه آرت بوک کمک می‌کند تا ضمن بهره‌مندی از جذابیت بصری لازم، ساختار حرفه‌ای تولید نیز در آن پیاده شود و با رسیدن به یک برآورد واقعی به صرفه جویی لازم برسیم.
تهیه کننده مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به مجموعه موفق حضرت یوسف (ع) اشاره کرد و گفت: مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف(ع) تاثیر زیادی در خارج از کشور داشت و در یکی از کشورهای همسایه، رئیس جمهور آنها به مرحوم سلحشور گفت که امروز اگر اینجا رای گیری شود، شما به عنوان رئیس جمهور رای می‌آورید.
او با اشاره به خاطره دیگری از کشور مراکش افزود: یکی از هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون که به این کشور سفر کرده بود، از خلوت شدن خیابان‌ها هنگام پخش سریال حضرت یوسف(ع) سخن می‌گفت و این نشان از تاثیر فرهنگی تولیدات قرآنی در سطح جهان است.
او بیان داشت: اتفاقی که برای سریال حضرت یوسف(ع) افتاده است، نشان از توجه جهانیان به مفاهیم قرآنی است و ما باید از این فرصت‌ها برای معرفی فرهنگ غنی اسلام بهره بگیریم.
میرعلایی با اشاره به ضرورت بهره گیری از نظر علما و مراجع تقلید برای ساخت این گونه سریال‌ها تصریح کرد: در ساخت این سریال از آخرین فناوری‌های موجود استفاده شده تا کاری فاخر و با کیفیت تهیه کنیم. استفاده از فناوری سبب کاهش هزینه نیز می‌شود، البته جذب عوامل خوب و بازیگران حرفه‌ای و دکورهای مناسب، هزینه بر است.
تهیه کننده مجموعه حضرت موسی(ع) خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم همه دکورها و صحنه‌های این مجموعه را به شکلی واقعی بسازیم، هزینه زیادی به دنبال دارد اما با استفاده از فناوری ساخت دکور مجازی، بخش‌هایی از دکور و صحنه‌ها به شکل مجازی ساخته می‌شود که کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.
او اظهارداشت: طی سالهای اخیر نظارت بر قرآنی بودن این سریال انجام شده است و درخواست ما این است که ناظرانی از مراجع معظم تقلید بر فیلم نامه این کار نظارت کنند.

captcha