حضور ۴۵ نوجوان فارسی در طرح تخصصی استعدادهای برتر قرآنی
کد خبر: 3552452
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

حضور ۴۵ نوجوان فارسی در طرح تخصصی استعدادهای برتر قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس از شرکت ۴۵ نوجوان فارسی در اولین دوره طرح تخصصی استعدادهای برتر قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهر نوشت: حجت الاسلام محمدصادق مهرابی با بیان این که این نوجوانان قرآن آموز از ۱۶ شهرستان استان در این کارگاه آموزشی شرکت کرده اند، بیان داشت: این نوجوانان در دو گروه سنی ۱۰ الی ۱۳ سال و ۱۴ الی ۱۷ سال در حال فراگیری قرآن هستند.
وی با اشاره به این که در شهرستان ها نیروی متخصص قرآنی نسبت به شیراز کمتر است، خاطر نشان کرد: در این دوره اولویت به شهرستان ها داده شد که از بین ۱۶ شهرستان، شهرستان های لامرد و مرودشت هر کدام با ۶ نفر قرآن آموز بیشتر شرکت کننده را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس، به دوره های آموزشی این طرح قرآنی اشاره کرد و گفت: این دورها که از مهرماه ۱۳۹۵ آغاز شده  هر ما به مدت دو روز برگزار می شود که تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ ادامه دارد و در پایان از قرآن آموزان آزمون گرفته می شود.
مهرابی افزود: به قرآن آموزانی که در پایان دوره حد نصاب نمره را کسب کنند گواهی پایان دوره اعطا می شود و در دروه تکمیلی حضور پیدا می کنند.
وی با بیان این که در این طرح قرآنی صرفا نخبگان مورد توجه واقع نشده اند، تصریح کرد: در مرحله اول ۲۵۷ نفر از قرآن آموزان شرکت کردند که طی سه مرحله آزمون  تعداد ۴۵ نفراستعداد قرآنی انتخاب شده اند و به مدت ۲۵۰ ساعت به آنها آموزش داده می شود.
مهرابی با اشاره به این که این طرح یک طرح کشوری و توسط سازمان درالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات در حال اجرا است، یادآور شد: بهترین اساتید قرآنی استان فارس در این دوره ها آموزشی به قرآن آموزان در رشته های تجوید، صوت و لحن، حفظ و ترجمه، مفاهیم و سبک زندگی آموزش می دهند.
وی در پایان گفت: دانش آموزان شرکت کننده در این دوره دارای معدل بالای ۱۸ هستند که در روزهای پنج شنبه و جمعه  در مرکز استان به آنها آموزش داده می شود.

captcha