زمان‌بندی مرحله نیمه‌نهایی «شوق تلاوت»
کد خبر: 3552488
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

زمان‌بندی مرحله نیمه‌نهایی «شوق تلاوت»

گروه مسابقات: زمانبندی برنامه‌های مرحله نیمه‌نهایی دومین دوره رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» برای شرکت‌کنندگان اعلام شد.

حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: مرحله نیمه‌نهایی دومین دوره رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» در تاریخ چهارشنبه، ۲۴ آذرماه آغاز و تا ۲۵ همین ماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: دومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت، در سه سطح ابرار، ملکوت و طرح ملی تلاوت برنامه‌ریزی شده است که این دوره از طرح ملی تلاوت با حضور 51 نفر از ۱۴ استان برگزار می‌شود.  
دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت با اشاره به اینکه مجموعاً در این دوره 71 نفر از قرآن‌آموزان حضور خواهند داشت، تصریح کرد: این دوره از رقابت‌ها همانند سال گذشته در رشته تقلیدی برای متسابقین در چهار گروه سبک عبدالباسط، سبک منشاوی، سبک مصطفی اسماعیل و سبک شحات انور با حضور داوران بین‌المللی  طراحی شده است.
مقدم‌کیا به برنامه‌های این  دوره اشاره کرد و افزود: کاروان «شوق  تلاوت» در روز سه‌شنبه، 23 آذر‌ماه به جزیره کیش می‌روند و در همان روز برنامه‌های متنوعی مانند کلاس تمرین هم‌خوانی منتخبین سبک‌های مصطفی و منشاوی در ساعت 21 تا 23 با حضور نخبگان قرآنی برگزار می‌شود.
وی به نخستین روز رقابت‌ها اشاره کرد و افزود: در روز چهارشنبه، 24 آذر‌ماه در ساعت 11 تا 12 قرعه‌‌کشی نوبت تلاوت توسط هیئت داوران انجام و پس از اقامه نماز و صرف نهار، در ساعت 15 تا 17 اجرای مسابقات به سبک منشاوی برای نوجوانان با حضور داوران شروع می‌شود و در ادامه کلاس تمرین هم‌خوانی منتخبین سبک‌های عبدالباسط و شحات صورت می‌گیرد و سپس در ساعت 18 تا 21 مسابقات  به سبک مصطفی اسماعیل برگزار می‌شود.
دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت تصریح کرد: در روز پنجشنبه، 25 آذرماه در ساعت 8:30 تا 10 کلاس آموزشی، در ساعت 10 تا 11:30 اجرای مسابقات سبک شحات و پس از نماز جماعت، اجرای مسابقات عبدالباسط از ساعا 12:15 تا 14 برگزار و کلاس تمرین هم‌خوانی منتخبین همه سبک‌ها در ساعت 15 تا 17 انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در روز پنجشنبه، 25 آذر‌ماه اختتامیه رقابت‌ها با حضور مهمان‌های ویژه برگزار می‌شود، بیان کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات در ساعت 18 تا 21 با حضور مدیران دارالقرآن عتبه عباسیه و مسئولان حرم حضرت عباس(ع) برگزار می‌شود.
مقدم‌کیا در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت فرارسیدن ولادت پیامبر(ص)، روز جمعه 26 آذرماه، شرکت‌کنندگان شوق تلاوت بازدیدی از جزیره کیش خواهند داشت و در این راستا برنامه‌های تفریحی دیگری نیز انجام می‌شود.

captcha