جهان تشنه آرمان‌های انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3552916
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

جهان تشنه آرمان‌های انقلاب اسلامی است

گروه معارف: عالم برجسته هندی گفت: همه جهان اسلام، ایران را به عنوان الگو می‌شناسد و کشورهای مظلوم در آفریقا و شبه قاره هند، تشنه معارف و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز به نقل از دادگستری البرز، حجت الاسلام محمد زین العابدین، عالم برجسته هندی، 21آذر در مراسم گرامیدشت آغاز هفته وحدت که در دادگستری استان البرز برگزارشد با اشاره به تاریخ استعمار در هند و تشریح شرایط حاکم بر این شبه قاره، اظهارکرد: با وجود استثمار این کشور کهن، ولی مردم با صبر و متانت بدون اینکه نفرینی را متوجه کشوری کنند، سعی کردند کشور خود را بسازند و به لطف این پیشرفت‌ها اکنون جزو کشورهای پیشرو در بیشتر حوزه‌ها است.
وی با تبیین حب امام حسین(ع) در بین مردم هند، اضافه کرد: این علاقه و شناخت به میزانی است که حتی ماهاتما گاندی با وجود اینکه حتی مسلمان نبود، به عنوان رهبر خیزش ضد استعماری در هند گفت که امام حسین(ع) را به عنوان الگوی خود در نظر گرفته است.
این عالم هندی احترام و حب امام حسین(ع) را در کشورش همه‌گیر عنوان کرده و گفت: عاشورا بر اساس قانون اساسی هند تعطیل رسمی است و در ایام عاشورا با وجود اعتقادات مختلفی که در سرزمین هزار ادیان وجود دارد، تمامی معابد تبدیل به حسینیه شده و مسلمان و غیرمسلمان برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.
زین‌العابدین در پایان گفت: با وجود پیشرفت‌هایی که در هند حاصل شده و توسعه‌ای که داشته‌ایم ولی دیدیم تنها کشوری که شهدای منا را با عزت و به طور کامل از عربستان تحویل گرفت ایران بود و دیگر کشورها در مورد جانباختگان خود کاری انجام ندادند؛ این اتفاق در ایران مدیون رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای است که با اقتدار خواستار تحویل ابدان زائران ایرانی فاجعه منا شد.

captcha