معرفی آثار و پخش مباحث آیت‌الله شجاعی از شبکه قرآن
کد خبر: 3554635
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
محمدزاده خبر داد:

معرفی آثار و پخش مباحث آیت‌الله شجاعی از شبکه قرآن

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از پخش مباحث مفسر قرآن مرحوم آیت‌الله محمد شجاعی از این شبکه تلویزیونی خبر داد.

محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مرحوم آیت‌الله محمد شجاعی را نابغه دهر دانست و گفت: آیت‌الله شجاعی از زمره اوتادی بود که به عینه علم را به عمل و جهاد را به اجتهاد در آمیخته بود.

وی ادامه داد: این عالم فرزانه معارف ناب اهل بیت(ع) برگرفته از قرآن و روایات مبتنی بر عقل را با شیواترین و رساترین بیان به زبان فارسی ارائه، و بحث کرد.

محمدزاده با اشاره به امتیاز مهم آیت‌الله شجاعی اظهار کرد: ما خیلی از علما را داشته‌ایم که کتب اخلاقی فراوانی نوشتند، اما یکی از امتیازات شخصیتی آیت‌الله شجاعی این بود که نظام جامع انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی را به صورت کامل و به زبان فارسی ارائه کرد.

پخش مباحث آیت‌الله شجاعی به صورت میان‌برنامه

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به این سؤال که جهت معرفی شخصیت این استاد فرزانه اخلاق و مفسر قرآن چه برنامه‌ای مد نظر است؟ تشریح کرد: شبکه قرآن و معارف سیما در همین راستا علاوه بر معرفی شخصیت ایشان در قالب مستند که در روز سالگرد ایشان پخش شد، مباحث ایشان را به صورت گلچین و برگزیده به صورت میان‌برنامه و کوتاه پخش کرده است.

وی افزود: درصدد این هستیم که در آینده نزدیک آثار تصویری این استاد بزرگوار را از بیت معظم ایشان دریافت و چنانچه در اختیار قرار گرفت پخش کنیم.

معرفی آثار مکتوب آیت‌الله شجاعی در برنامه شیرازه

محمدزاده در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای جهت معرفی آثار مکتوب و کتاب‌های ایشان دارید؟ اظهار کرد: در برنامه‌ای به نام «شیرازه» که در واقع مأموریتش معرفی کتاب‌های حوزه قرآن و معارف قرآنی و تفسیر است، آثار گران قدر استاد نیز معرفی می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به پخش مباحث تفسیری این مفسر فقید قرآن از رسانه ملی اشاره کرد و افزود: در حوزه شنیداری و رادیویی مباحث تفسیری ایشان از رسانه ملی تاکنون پخش شده است.

گفتنی است، مرحوم آیت‌الله محمد شجاعی استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم دوشنبه، هفتم دی ماه 94 به لقاءالله پیوست. مراسم اولین سالگرد ارتحال این عالم عامل جمعه، 26 آذرماه با حضور بیت معظم آن مرحوم، علماء و روحانیون، شاگردان و علاقه‌مندان این استاد فقید و با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در مسجد جامع ازگل برگزار شد.

امیرمحسن سلطان احمدی

captcha