کارگاه تخصصی «آموزش مهارت فنی تلاوت» برگزار می‌شود
کد خبر: 3557158
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

کارگاه تخصصی «آموزش مهارت فنی تلاوت» برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارگاه مهارت‌های فنی تلاوت در مسابقات با هدف آشنایی بهتر با مباحث تخصصی درخصوص نحوه تلاوت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کارگاه آموزش مهارت‌های فنی تلاوت در مسابقات زیر نظر داوود جعفری، قاری قرآن و سرمربی تیم‌های قرآنی استان تهران در جشنواره تلاوت‌های مجلسی، برگزار می‌شود.
برای شرکت در کارگاه آموزش مهارت فنی تلاوت در مسابقات، آزمون ورودی برگزار می‌شود، سپس منتخبین این آزمون(تعداد 10 قاری از استان تهران، 10 قاری از استان‌ها‌ی دیگر، پنج حافظ قرآن و پنج مرتل) می‌توانند در کارگاه شرکت کنند و تا زمان برگزاری مراحل شهرستانی، استانی و کشوری مهارت‌های لازم را به‌شکل حضوری و غیرحضوری کسب کنند.
هدف راه‌اندازی این کارگاه آموزشی نیاز جامعه قرآنی و آشنایی بهتر با مباحث تخصصی درخصوص نحوه تلاوت در رشته‌های قرائت، حفظ و ترتیل قرآن کریم در مسابقات است.
تجوید کاربردی مسابقات، صداسازی کاربردی، ردیف‌سازی لحنی مسابقاتی، شناخت ترکیبات لحنی و کاربردی، سلامت‌سازی تلاوت، شناخت آئین‌نامه بروز مسابقات، نحوه تلاوت مقدماتی، نیم نهایی و فینال، آشنایی با سلایق داوری، واکاوی تلاوت‌های موفق 5 سال اخیر، عیب‌یابی آئین‌نامه مسابقات، آشنایی با قطعات سخت و پر نفس تلاوت، نحوه اعتراض به نمره بخش‌های مورد نظر، آشنایی با محیط داوری مسابقات، آموزش مهارت‌های غلبه بر استرس در مسابقات، آموزش استانداردسازی حجم تنفسی و ... موضوعات این دوره آموزشی را شامل می‌شود.
گفتنی است؛ داوطلبان می‌بایست صفحه 206 سوره مبارکه توبه را به‌طور کامل تلاوت و تا تاریخ اول بهمن‌ماه به آدرسی که متعاقباً اعلام می‌شود، ارسال کنند.
در تلاوت تحقیق ارسالی باید به مواردی از جمله؛ «در چهار مقام کامل باشد، با ضوابط مسابقه‌ای تلاوت شود، موارد وقف و وصل رعایت شود، حداقل یکی از نفس‌های قرائت شده باید بیش از 35 ثانیه باشد و موارد تجویدی لحاظ شود» توجه شود و همچنین در رشته ترتیل و حفظ باید از سه مقام استفاده شده باشد، یکی از مقام‌ها یک ترکیب محسوس داشته باشد، در یکی از نفس‌ها باید دو خط کامل قرائت شده باشد و تحرک و تنوع ملودی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
اطلاعات مربوط به نحوه آزمون تخصصی و زمان برگزاری این آزمون متعاقباً اعلام خواهد شد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۹:۰۳
0
0
برگزاری کارگاههای تخصصی باید افزایش پیدا کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - ۱۳:۵۳
0
0
برپایی این کارگاه‌ها در رفع سوالات و شبهات قرآنی علاقمندان خیلی موثر است
captcha