ولایتمداری یک تکلیف شرعی و هوشمندی سیاسی است
کد خبر: 3557804
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
منوچهر متکی؛

ولایتمداری یک تکلیف شرعی و هوشمندی سیاسی است

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در دولت نهم با بیان اینکه اسلام با قرآن آمده است که بر اساس حق بر فرق باطل و بی نوری بکوبد، گفت: ولایتمداری و انسجام یک تکلیف شرعی و هوشمندی سیاسی است و این یک مدل از هدایت های قرآنی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، جمعی از اساتید و دانشجویان نخبه دانشگاه‌های استان بوشهر در شامگاه پنجشنبه ۹دی، با منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه کشورمان و معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در محل سالن کنفرانس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه باید به فناوری و نوآوری علوم جدید اهمیت بدهیم، گفت: دانش محوری و تزریق علوم دانش بنیان به جامعه از اولویت‌های یک جامعه در مسیر پیشرفت است و  دشمن ستیزی، توجه به نگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، هوشیاری و تعامل به همراه تعادل با جامعه جهانی می‌تواند به تجلی این مهم کمک کند.
وزیر سابق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اسلام با قرآن آمده است که بر اساس حق بر فرق باطل و بی نوری بکوبد، گفت: ولایتمداری و انسجام یک تکلیف شرعی و هوشمندی سیاسی است و این یک مدل از هدایت‌های قرآنی است و اتصال مؤمنین انقلابی و دلسوز به سرچشمه ولایت فقیه مانع از انحراف و شبهه ناک بودن در مسیر پیشرفت نظام در تصمیمات و مذاکرات خواهد شد و از آن طرف ذوق زدگی و شتاب زدگی موجب شکست می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انقلابی ماندن بهتر از انقلابی شدن است، گفت: استفاده از ظرفیت دانش بنیان مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، امر کشور داری را برای هر کارگزار و سیاستمدار اجرایی و... راحت می‌کند و همچنین محور قدرت‌های ما در مسائل بین‌المللی با هدایت‌های رهبری به سرانجام و پیروزی می‌رسد.
متکی با بیان اینکه اسلام زیرساخت و جمهوری اسلامی روبنا جامعه ما است، عنوان کرد: سازه مدنی نظام با ارتباطات مردمی و کار جهادی معنا پیدا می‌کند و این از قواعد حاکم در یک جامعه اسلامی و قرآنی است و هر اتفاق، شرایط و زمینه‌های خاص به خود را دارد و با وحدت رویه و تدبیر عقلائی موفق و پیرو هر میدانی خواهیم شد.
معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در راه اندازی تشکیلات اجتماعی نیازمند ساختارسازی و انسجام هستیم، تاکید کرد: در هر میدانی، مردم سرنوشت ساز هستند و باید محور کارهای فرهنگی، جهادی و اقتصاد اسلامی را به مردم واسپاری کنیم و ضرورت وحدت و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری می بایست در اولویت این میدان قرار داده شود.

حامد فکوری
captcha