تلاش هنرمندان شیرازی برای ایجاد مودت در کریسمس/ کتابت آیات وحی به زبان انگلیسی
کد خبر: 3557821
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

تلاش هنرمندان شیرازی برای ایجاد مودت در کریسمس/ کتابت آیات وحی به زبان انگلیسی

گروه فرهنگی: جمعی از خوشنویسان شیرازی به‌مناسبت فرا رسیدن آغاز سال نو میلادی و به منظور ایجاد مودت میان مسلمانان و مسیحیان، آیات وحی مرتبط با حضرت عیسی(ع)، حضرت مریم(س) و دین مسیحیت را در جوار آرامگاه حافظ و حرم شاهچراغ(ع) کتابت کردند.

محمدعلی یزدان‌شناس، مسئول کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز در حاشیه برگزاری مراسم کتابت آیات وحی توسط جمعی از هنرمندان خوشنویس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن آغاز سال نو میلادی آیات وحی مرتبط با حضرت عیسی(ع)، حضرت مریم(س) و دین مسیحیت توسط جمعی از هنرمندان خوشنویس شیرازی به زبان انگلیسی کتابت می‌شود.
وی با بیان اینکه این برنامه هم اکنون در جوار آرامگاه حافظ و حرم شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است، افزود: هنرمندان کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز امروز، 10 دی ماه از ساعت 9 صبح تا هنگام اذان ظهر بر روی کارت پستال‌های سال نو میلادی آیات وحی را به زبان انگلیسی کتابت کرده و به گردشگران خارجی حاضر در این مکان‌ها تقدیم می‌کنند.
یزدان‌شناس با تصریح اینکه بحمد الهی این برنامه با استقبال خوب گردشگران خارجی قرار گرفته است، گفت: این کار برای نخستین بار انجام شده است و بنا داریم به یاری خدا این برنامه را در طول ایام سال و حداقل سالی 4 بار و در هر فصل یک بار انجام دهیم ضمن اینکه به احتمال زیاد این برنامه را در ایام نوروز برای گردشگران خارجی اجرا خواهیم کرد.
مسئول کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز در ادامه سخنان خود به اهداف برگزاری این برنامه اشاره کرد و گفت: اکنون به دلیل جنایت‌های گروه‌های تکفیری و تلاش‌های استکبار جهانی، ذهنیت منفی بر علیه مسلمانان در دو بخش اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در دنیا وجود دارد.
وی، حضور گردشگران خارجی در کشورمان را فرصت مغتنمی دانست تا بتوان به وسیله آن اسلام و ایران را بهتر به گردشگران معرفی کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارها برای این معرفی، ارائه داشته‌های دینی خودمان یعنی آیات وحی است و در این راستا می‌توانیم دیدگاه دین اسلام را نسبت به مسیحیت و حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم(س) برای گردشگران خارجی بیان کنیم.
یزدان‌شناس ادامه داد: در مقاطعی از تاریخ اسلام تبیین این آیات توانسته میان اسلام و مسیحیت ایجاد مودت کند چنانچه در ماجرای نجاشی و جعفربن ابیطالب نیز اتفاق رخ داد و اکنون نیز ما می‌توانیم از همین روش استفاده کنیم.
مسئول کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز اظهار کرد: البته برخی از آیات به دلیل اینکه دارای تفسیرها و توضیحاتی هستند، ممکن است اگر بدون ارائه آن تفسیرها آن‌ها را به دست مخاطب برسانیم، ایجاد مناقشه کند لذا ما آیاتی را انتخاب کردیم که بسیار صریح و شفاف درباره مسیحیت سخن گفته تا بتوانیم آن مودت مورد نظر را ایجاد کنیم.
وی در پایان گفت: این برنامه به‌همت کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز و با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز برگزار شده است.
captcha