پرداخت 25 میلیارد ریال حق بیمه به زنان سرپرست خانوار البرز
کد خبر: 3558025
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

پرداخت 25 میلیارد ریال حق بیمه به زنان سرپرست خانوار البرز

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: امسال 25 میلیارد ریال حق بیمه به زنان سرپرست خانوار این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز به نقل از کمیته امداد البرز، علی سالارکیا، مدیرکل کمیته امداد البرز، اظهارکرد: اکنون سه هزار و 500 زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد البرز هستند که ارایه خدمات متنوع بیمه‌ای به جامعه هدف همواره در زمره برنامه‌های اصلی کمیته امداد قرار دارد.
وی ادامه داد: بانوان سرپرست خانوارسنین 35 تا 50 سال مشمول دریافت این خدمت هستند که پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان با هدف تأمین آتیه و بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی، انجام می‌شود.
سالارکیا گفت: پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، اهمیت توسعه کارآفرینی و فراهم کردن امکانات برای گسترش فعالیت اقتصادی مددجویان نیز در دستور کار قرار دارد که هم اکنون نیز درحال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: این نهاد در سرفصل‌های اشتغال، درمان، پرداخت کمک هزینه معیشت، خرید، ساخت و تعمیرات مسکن، پرداخت کمک هزینه جهیزیه و ازدواج ، امور فرهنگی و تحصیلی و پرداخت تسهیلات کارگشایی به مددجویان تحت حمایت خدمت ارایه می‌کند.
این مسئول تأکید کرد : کمیته امداد با اجرای طرح‌های مختلف درصدد است پس از ایجاد اشتغال و کسب استقلال اقتصادی ، خانواده‌های تحت حمایت را از چرخه حمایت خارج کند.
وی با اشاره به اینکه توفیق در ارایه خدمات بهتر به نیازمندان مستلزم همکاری و همیاری آحاد مردم است، اظهارکرد: این نهاد به منظور یاری رساندن به اقشار محروم جامعه، طرح‌های متنوعی را در جهت فقرزدایی و فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در امور نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان با رویکرد اعتمادسازی به مرحله اجرا در آورده است و در این بین از خیران دعوت می‌کند در موضوعاتی مانند اشتغال، مسکن، درمان، اعزام به اردوهای زیارتی، جهیزیه و تحصیل کمیته امداد را یاری کنند.
سالارکیا گفت: دفاتر کمیته امداد درالبرز با استفاده از منابع دولتی و کمک‌های مردمی و تحت حمایت قرار دادن حدود 37 هزار نیازمند به صورت دائم، ارائه خدمت موردی و مقطعی به نیازمندان را بر عهده دارد.
captcha