لیست رابط‌های استانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس
کد خبر: 3559587
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
اختصاصی ایکنا/

لیست رابط‌های استانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس

گروه سیاسی: 32 نماینده از 31 استان به عنوان رابط‌های فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس به منظور رصد دقیق برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دور جدیدی از فعالیت‌های خود قرار گرفته است. تشکیل هیئت‌رئیسه‌ای متفاوت نسبت به دو دوره گذشته این ذهنیت را به وجود آورد که آیا فراکسیون در دوره جدید می‌تواند همچون گذشته به عنوان فعال‌ترین و پر عضوترین فراکسیون تخصصی مجلس باقی بماند.

در این دوره، نصرالله پژمانفر در رأس این فراکسیون قرار گرفت؛ منتخب مردم مشهد که در دوره نهم وارد خانه ملت شد، یکی از اعضای برجسته کمیسیون فرهنگی و فراکسیون قرآن و عترت بود؛ اما در این دوره با حضور در رأس کمیسیون فرهنگی و فراکسیون قرآن و عترت و نیز سخنگویی فراکسیون روحانیت مجلس نقش وی در امور فرهنگی مجلس پررنگ‌تر شد از سوی دیگر ریاست همزمان کمیسیون فرهنگی و فراکسیون قرآن و عترت نگرانی‌ها را در مورد حمایت مستقیم از فعالیت‌های قرآنی و پیگیری مباحث مربوط به این حوزه را برطرف می‌کرد.

فراکسیون قرآن و عترت مجلس دهم از ابتدا جلسات خود را تشکیل داد و به موضوعاتی مانند ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور وابسته به سازمان تبلیغات و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، پیگیری اعتبارات قرآنی در بودجه‌های سنواتی، مجوز مؤسسات قرآنی، پیگیری نحوه توزیع بودجه قرآنی، بیمه فعالان قرآنی و هزینه تحصیل رایگان قرآنیان پرداخت.

از جمله ابتکارات فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی طرح رابط‌های استانی بود. بر این اساس مقرر شد هر یک از مجامع استانی مجلس نماینده‌ای را به عنوان رابط قرآنی استان به فراکسیون قرآن، عترت و نماز معرفی کند.

زهرا سعیدی، عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز در مورد اهمیت رابط‌های استانی به ایکنا گفت: کثرت فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها نیاز به نگاه ویژه‌ای دارد بنابراین تصمیم گرفته شد تا از هر استان یک نماینده به عنوان رابط بین فراکسیون و استان مذکور معرفی شود تا مشکلات و مسائل حوزه قرآنی از نزدیک بررسی و به فراکسیون منعکس شود.

با توجه به انتخاب رابط‌های استانی به نظر می‌رسد می‌توان انتظار داشت نقش نظارتی مجلس بر فعالیت‌های قرآنی به ویژه در مورد نحوه توزیع و هزینه‌کرد اعتبارات قرآنی نسبت به گذشته دقیق‌تر خواهد بود. همچنین انعکاس مشکلات، کمبود‌ها و موانعی که پیش روی برنامه‌ها و فعالیت‌های گوناگون وجود دارد سریع‌تر و دقیق‌تر صورت خواهد گرفت.

با توجه به معرفی مجامع استانی مجلس، 32 نفر به عنوان رابط به فراکسیون قرآن و عترت معرفی شدند. هر چند نام نماینده استان خراسان شمالی در این لیست خالی است اما تهران به منظور رصد دقیق فعالیت‌های قرآنی شهر و شهرستان‌های مختلف استان تهران دو نماینده معرفی کرده است.

انتظار می‌رود تعامل بین فعالان قرآنی با رابط‌های معرفی شده و اهتمام نمایندگان استانی برای رفع مشکلات و موانع از پیش روی فعالان و فعالیت‌های قرآنی به بهبود روند وضعیت جامعه قرآنی بینجامد.

در ادامه لیست رابط‌های استانی معرفی شده به فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس که به صورت اختصاصی در اختیار ایکنا قرار داده شده منتشر می‌شود:

رابط معرفی شده

استان

محمدسعید اسماعیلی

آذربایجان شرقی

سیدتقی کبیری

آذربایجان غربی

بشیر خالقی

اردبیل

سیدصادق طباطبایی

اصفهان

محمدجواد کولیوند

البرز

جلال میرزایی

ایلام

سکینه الماسی

بوشهر

ابوالفضل سروش

تهران

خدیجه ربیعی

چهارمحال و بختیاری

سیدمحمدباقر عبادی

خراسان جنوبی

نصرالله پژمانفر

خراسان رضوی

ـ

خراسان شمالی

غلامرضا شرفی

خوزستان

سیدمرتضی خاتمی

زنجان

احمد همتی

سمنان

محمدنعیم امینی‌فرد

سیستان و بلوچستان

اصغر مسعودی

فارس

داوود محمدی

قزوین

مجتبی ذوالنور

قم

علی‌محمد مرادی

کردستان

علی اسدی

کرمان

سیدجواد حسینی‌کیا

کرمانشاه

عدل هاشمی

کهکیلویه و بویراحمد

اسدالله قره‌خانی

گلستان

محمدمهدی افتخاری

گیلان

الهیار ملکشاهی

لرستان

ولی‌الله نانواکناری

مازندران

محمد حسینی

مرکزی

سیدمصطفی ذوالقدر

هرمزگان

احد آزادی‌خواه

همدان

سید ابوالفضل موسوی بیوکی

یزد

داود محمدی

شهرستان‌های استان تهران

captcha