پيروزی‌های سوريه حاصل هماهنگی‌های سياسی و ميدانی تهران و دمشق است
کد خبر: 3563807
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
اسحاق جهانگیری:

پيروزی‌های سوريه حاصل هماهنگی‌های سياسی و ميدانی تهران و دمشق است

گروه سیاسی: معاون اول رئيس‌جمهور گفت: پيروزی‌های سوريه در برابر تروريست‌ها مرهون رشادت و پايداری ملت و ارتش سوريه و محور مقاومت و حاصل هماهنگی سياسی و ميدانی ميان تهران و دمشق بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دكتر اسحاق جهانگيري ظهر امروز، سه‌شنبه 28 دی‌ماه، در نشست خبري مشترك با نخست‌وزير سوريه اظهار کرد: جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عربي سوريه پس از پيروزي انقلاب اسلامي روابط بسيار خوب و مستحكمي در زمينه‌هاي مختلف داشته‌اند كه بنيان گذار اين رابطه امام خميني(ره) و مرحوم حافظ اسد بودند.

وي خاطرنشان كرد: دولت و ملت سوريه در دوران هشت سال جنگ تحميلي صدام عليه ملت ايران، در كنار دولت و ملت ايران بودند و امروز كه سوريه مدتي است به تحريك برخي كشورهاي غربي و منطقه با تروريست‌هايي روبرو است كه جز خشونت و كشتار راه ديگري نمي‌شناسند، جمهوري اسلامي ايران نيز از ملت و دولت قانوني سوريه حمايت كرده است.

معاون اول رئيس‌جمهور پيروزي‌هاي اخير سوريه در حلب و ديگر مناطق درگير در اين كشور را به دولت و ملت سوريه تبريك گفت و افزود: ضرورت دارد براي حفظ دستاوردهاي حاصل شده ميداني و سياسي و نيز براي همكاري در زمينه بازسازي سوريه، تهران و دمشق هماهنگي‌ها و مشورت‌هاي خود را افزايش دهند.

دكتر جهانگيري ادامه داد: سفر نخست‌وزير سوريه به تهران نيز در همين زمينه انجام شده تا علاوه بر افزايش هماهنگي‌ها و مشورت‌هاي سياسي دور جديدي از روابط و همكاري‌هاي اقتصادي ميان دو كشور آغاز شود.

وي با اشاره به امضاي پنج سند همكاري ميان دو كشور، گفت: بخش خصوصي ايران و شركت‌هاي فعال كه سابقه كار در سوريه را دارند مي‌توانند در شرايط جديد بوجود آمده، فعاليت خود را در سوريه مجدداً آغاز كنند و يك خط اعتباري به سوريه داده شده كه تجار مي توانند با استفاده از آن كالا و خدمات خود را به سوريه صادر نمايند.

نخست وزير سوريه نيز در اين نشست خبري مشترك با تسليت درگذشت آيت الله هاشمي رفسنجاني به ملت ايران، به رابطه تاريخي و ديرين جمهوري اسلامي ايران و سوريه اشاره و خاطرنشان كرد: رابطه ممتازي از گذشته ميان دو كشور وجود دارد كه بنيان گذار اين رابطه امام خميني (ره) و مرحوم حافظ اسد بودند و امروز نيز مقام معظم رهبري، بشار اسد و دكتر روحاني ادامه دهنده اين راه هستند.

عماد خميس با بيان اينكه جنگ كنوني سوريه كه موجب ويراني‌هاي فراواني شده است، با پيروزي‌هايي نيز همراه بوده گفت: اين پيروزي‌ها مديون و مرهون رشادت‌ها و ايستادگي ملت سوريه، جان‌فشاني ارتش و حمايت‌هاي بي‌دريغ جمهوري اسلامي ايران است.

نخست‌وزير سوريه ادامه داد: تروريسمي كه امروز همه زيرساخت‌هاي سوريه را ويران كرده است امنيت منطقه را نيز به خطر انداخته و قصد دارد جهان را با مخاطره روبرو كند و ايران و سوريه هر دو در يك سنگر در مقابله با تروريسم قرار دارد.

عماد خميس اظهار کرد: ما به جايگاه ويژه و ممتاز جمهوري اسلامي ايران در عرصه منطقه‌اي و جهاني و سياست‌هاي اقتصادي، سياسي و نظامي كه اين كشور اجرا مي‌كند باور داريم.
captcha