۵۳ هزار حافظ قرآن در نیروی انتظامی تربیت شده‌اند
کد خبر: 3564219
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

۵۳ هزار حافظ قرآن در نیروی انتظامی تربیت شده‌اند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلام ایران با بیان اینکه در اجرای منویات رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور از برنامه سازمان ملی حفظ قرآن است گفت: تاکنون ۵۳ هزار حافظ قرآن در نیروی انتظامی تربیت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تسنیم نوشت: حجت الاسلام ابوتراب بهرامی اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه سازمان ملی حفظ قرآن کریم در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور است.
وی با بیان اینکه تاکنون در نیروی انتظامی 53 هزار حافظ قران کریم تربیت شده‌اند گفت: در سال 95 نیز 30 هزار نفر در این مجموعه تربیت خواهند شد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون 13 هزار نفر از کارکنان ناجا و خانواده‌های آنان در سراسر کشور تحت پوشش برنامه‌های نهضت قرآنی قرار گرفته‌اند.
بهرامی با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآنی و نهضت سیاسی  شروع شده از سال گذشته در ناجا گفت: در این مدت شبکه‌های متعدد قاریان قرآن در کشور شکل گرفته و به استانها اعزام شده‌اند و توانستند یک جزء از قرآن را حفظ کنند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در ترویج قرآن به عنوان سازمان برتر معرفی شده است اظهار داشت: حفظ، تدبر، فهم و عمل به قرآن بخشی از وظایف مردم در برابر قرآن است و در نیروی انتظامی نیز جلسات متعدد آشنایی با مفاهیم قرآنی، مسابقات تفسیری و مفاهیم برگزار می‌شود. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌های فرهنگی این نهاد ترویج قرآن و عمل به آن است گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ناجا وظیفه ترویج دین، معنویت و اخلاق، تشکیل کلاس‌های آموزشی قرآن در مراکز آموزشی، دانشگاه علوم انتظامی و استانها، اقامه نماز جماعت، اعزام مبلغ به استانها، مسابقات کتابخوانی در زمینه معنویت و دینداری را در مجموعه ناجا بر عهده دارد.
بهرامی افزود: باتوجه به درصد بودجه اعزام مبلغ به مناطق مرزی در برنامه است و ستادهای مرزبانی به گونه‌ای باید برنامه‌ریزی کنند که روحانیون اعزامی مراکز بیشتری را پوشش دهند.
وی یادآور شد: در صورت معرفی مبلغ دینی از حوزه علمیه قم تلاش خواهیم کرد براساس اولویت به مراکز مرزبانی اعزام کنیم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی افزود: در سازمان عقیدتی سیاسی ناجا 100 دستگاه خودرو تهیه شده که یک سوم آن به مجموعه مرزبانی اختصاص یافته است.


captcha