رد درخواست دستگیری مدیر سامسونگ از سوی دادگاه
کد خبر: 3564389
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

رد درخواست دستگیری مدیر سامسونگ از سوی دادگاه

یک دادگاه در کره‌جنوبی امروز با درخواست صدور حکم جلب برای مدیر ارشد شرکت سامسونگ مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: دادگاهی در کره‌جنوبی امروز (پنجشنبه) از تأیید درخواست صدور حکم جلب برای مدیر ارشد سامسونگ و نوه بنیان‌گذار این شرکت امتناع کرد. این امر برای دادستان‌های کره‌جنوبی که به منظور ادامه تحقیقات در خصوص رسوایی پارک گون-هه، رئیس‌جمهور این کشور مایل به دستگیری «لی جائه-یونگ» بودند، یک شکست محسوب می‌شود.
مقامات قضایی کره‌جنوبی روز دوشنبه اقدامات خود را به منظور صدور حکم جلب برای «لی» که هم‌اکنون عملاً مدیر ارشد سامسونگ محسوب می‌شود، به اتهام رشوه‌خواری، پول‌شویی و شهادت دروغ آغاز کردند. «گروه سامسونگ» نقش مهمی در اقتصاد کره‌جنوبی ایفا می‌کند و بزرگترین تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند جهان محسوب می‌شود.
«لی» پس از حمله قلبی پدرش در سال 2014 و بستری شدن وی در بیمارستان، عملاً مدیریت شرکت سامسونگ را بر عهده گرفت. او متهم است به چوی سون-سیل، دوست نزدیک رئیس‌جمهور کره رشوه داده و در ازای آن از پارک گون-هه امتیازاتی سیاسی دریافت کرده است.
بر این اساس، دادگاه کره‌جنوبی به دلیل نبود شواهد کافی، با درخواست دستگیری «لی» مخالفت کرد. این حکم می‌تواند در مسیر بازجویی از «پارک» که ماه گذشته از سوی پارلمان استیضاح شد  مانع ایجاد کند.
سخنگوی دفتر دادستانی کره‌جنوبی در خصوص صدور این حکم عمیقاً ابراز تأسف کرد ولی افزود تلاش‌ها در مسیر تکمیل این تحقیق و تفحص، بدون تزلزل ادامه خواهد یافت. این در حالی است که برخی از تحلیلگران، دادگاه کره‌جنوبی را به مماشات با سامسونگ متهم می‌کنند.
captcha