ابراز امیدواری استاندار آذربایجان غربی برای احیا واحدهای تولیدی راکد تا دهه فجر
کد خبر: 3564418
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

ابراز امیدواری استاندار آذربایجان غربی برای احیا واحدهای تولیدی راکد تا دهه فجر

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان غربی گفت: مشکلات واحدهای تولیدی راکد و بازگشت دوباره آنها به مدار تولید با همراهی بیشتر بانک های عامل حل شدنی است و امیدواریم تا با تامین منابع اعتباری بانک ها، خبر خوش حل این مشکلات را تا دهه فجر امسال به اطلاع مردم استان برسانیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت روز گذشته 29 دی ماه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: در حال حاضر 307 واحد تولیدی در آذربایجان غربی با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه است که از این تعداد 148 واحد را با کار کارشناسی بانک های عامل می توان تا دهه فجر به وضعیت احیا رساند.

وی اضافه کرد: مشکل 159 واحد تولیدی دیگر در آذربایجان غربی نیز با تزریق اعتبار مورد نیاز بانکی و مساله وثیقه های بانکی مرتفع می شود که امیدواریم بتوانیم در این خصوص نیز به نتایج مثبتی برسیم.

وی اظهار کرد: روند حل مشکلات واحدهای تولیدی با تدبیر دولت تدبیر و امید و فعالیت مناسب اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در آذربایجان غربی به خوبی پیگیری می شود و با همراهی بیشتر بانک ها می توان این اقدام جهادی را به نتیجه مناسب رساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق آفرین به 400 واحد تولیدی در استان گفت: برای این واحدها 2 هزار و 545 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

جعفر صادق اسکندری افزود: با تداوم فعالیت این تعداد واحد تولیدی در بخش های صنعت و کشاورزی نزدیک به 23 هزار فرصت شغلی در استان تثبیت یا ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، در قالب قانون رفع موانع تولید 424 واحد تولیدی در آذربایجان غربی برای ایجاد رونق هدف گذاری شد که مسئولان استانی امیدوار هستند تا پایان سال این هدف گذاری محقق شود.
captcha