بسیاری از موانع مشارکت اجتماعی جوانان برداشته شده است/ سازمان‌های مردم‌نهاد؛ نیازمند حمایت و منابع
کد خبر: 3564687
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

بسیاری از موانع مشارکت اجتماعی جوانان برداشته شده است/ سازمان‌های مردم‌نهاد؛ نیازمند حمایت و منابع

گروه جامعه: وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بسیاری از موانع بر سر راه مشارکت اجتماعی جوانان برداشته شده است گفت: توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد نیازمند حمایت و منابع مالی بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کنگره ملی مدیریت امور جوانان امروز 2 بهمن ماه، با حضور سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان جمعی از نمایندگان مجلس، اعضای ستادهای ملی و استانی ساماندهی امور جوانان، مدیران وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادهای دولتی و بخش خصوصی و جوانان منتخب ثمن‌های جوانان از سراسر کشور در هتل المپیک آغاز به کار کرد.

سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با حضور در این کنگره به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: در دنیای امروز رشد منابع انسانی بیش از هر زمان مورد توجه جوامع است و از آن به عنوان سرمایه انسانی یاد می‌شود. در این میان جوانان بخش اصلی سرمایه انسانی برای توسعه کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت جوانان در چهار دهه اخیر به ویژه در شکل گیری انقلاب اسلامی و تداوم آن که دارای نقش برجسته و موثری بودند اظهار کرد: رهبر انقلاب همواره از جوانان به عنوان مهمترین تکیه گاه نظام یاد کرده‌اند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه امام خمینی(ره) در آغاز حرکت انقلاب اسلامی جوانان را به عنوان مهمترین حامی خود در جریان پیروزی انقلاب و رشد مبارزات معرفی می‌کردند، اظهار کرد: امام همواره معتقد بودند جوانان سرمایه‌های بی بدیلی هستند که باید زمینه‌های بهره‌مندی از ظرفیت آنها را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز بیش از همه اقشار جامعه جوانان را مورد توجه و لطف خود قرار می‌دهند و آنان را آینده سازان کشور می‌دانند و همواره بر این نکته تاکید دارند که مسئولان به عنوان یک راهبرد اصلی بهره‌مندی از ظرفیت‌های جوانان را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه رئیس جمهور کشورمان همواره معتقدند که شعار ما می‌توانیم توسط جوانان عملیاتی شده است، عنوان کرد: با عنایت به اینکه تامین نیازها و حل مشکلات و ساماندهی امور جوانان صرفا در چهارچوب وظایف یک دستگاه نمی‌تواند گنجانده شود، همه دستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به جوانان به عنوان امور فرابخشی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است، اظهار کرد: اولین جلسه شورای عالی جوانان به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل و پایه این هم افزایی به وجود آمد. همچنین در سال 83 ستاد ساماندهی امور جوانان با عضویت معاونین دستگاه‌های مختلف تصویب و تشکیل شد. این ستاد در دولت یازدهم به برگزاری 3 هزار و 200 و 69 جلسه اقدام کرده است.

سلطانی‌فر جوانان را موتور توسعه کشور خواند و گفت: تقویت شادی، نشاط و بالا بردن سطح امید وظیفه همه نهادها است. جوانان مدیران آینده کشور هستند و آینده روشن کشور در دوره پسا برجام به توانمندی، رشد و آموزش جوانان بستگی دارد. این نیروی کار آمد برای بالفعل شدن نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های عضو ستاد دارد.

وی مشارکت جوانان در امور کشور را در تحقق رفاه و خشنودی عمومی جامعه موثر خواند و گفت: این حرکت با برگزاری کنگره مدیریت امور جوانان شکل گرفته است و با ایجاد مجمع ملی تقویت می‌شود. وزارت ورزش و جوانان در پی آن است تا با گسترش امید در بین جوانان و روحیه دغدغه‌مندی نسبت به فردای کشور از سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی صیانت کند.

وزیر و ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید گام‌های خوبی در جهت برداشتن موانع بر سر راه مشارکت اجتماعی جوانان برداشته است گفت: توانمند سازی سازمان‌هایی مردم نهاد نیازمند حمایت و منابع مالی گسترده‌تر است. حرکت در مسیر ایجاد انگیزه برای مشارکت در امور اجتماعی مسیری اجتناب ناپذیر برای رسیدن به ایرانی سربلند است.

سلطانی فر حضور جوانان در سمن‌های مردم نهاد را کمک شایانی برای پرورش مدیران آینده کشور ارزیابی و عنوان کرد: کنگره ملی مدیریت امور جوانان نیز به منظور ایجاد نگرش مثبت نسبت به جوانان و استفاده حداکثری از ظرفیت آنان طراحی شده است.

captcha