همدردی آیت‎الله مکارم شیرازی با حادثه‌دیدگان پلاسکو
کد خبر: 3564943
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

همدردی آیت‎الله مکارم شیرازی با حادثه‌دیدگان پلاسکو

گروه حوزه‏‌های علمیه: مرجع تقلید شیعیان گفت: به همه عزیزانی که در این راه صدمه دیده‌اند از جمله مجروحان و بازماندگان شهدا تسلیت می‌گوییم و دعا می‌کنیم خدای متعال مشکلات این عزیزان را حل کند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، این مرجع تقلید روز شنبه 2 بهمن ماه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با ابراز تاسف از وقوع حادثه هولناک آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسکو در تهران، با حادثه دیدگان ابراز همدردی کرد.
وی این حادثه را دردناک توصیف کرد و گفت: در این اتفاق شماری از آتش‌نشانان عزیز و جان بر کف جان خود را از دست داده‌اند؛ عده‌ای نیز مصدوم شده‌اند و سرمایه‌های زیادی از بین رفته است.
وی ادامه داد: به همه عزیزانی که در این راه صدمه دیده اند از جمله مجروحان و بازماندگان شهدا تسلیت می‎گوییم و دعا می‎کنیم خدای متعال مشکلات این عزیزان را حل کند.
آیت‎الله مکارم شیرازی خطاب به مسؤولان نکاتی را بیان و تاکید کرد: مسئولان علاوه بر این که ابراز همدردی می‎کنند باید به فکر جبران خسارات حادثه دیدگان نیز باشند.
وی از مسئولان خواستند برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در ساختمان‎‌های مشابه تدابیری مناسب اندیشیده شود و گفت: بی احتیاطی به هیچ وجه درست نیست؛ در این حادثه شنیده شد که کپسول‎های آتش نشانی مستقر در ساختمان خالی بوده است.
وی تصریح کرد: بافت‎های فرسوده بایستی بازسازی و مکان‎هایی که قابل استفاده نیست تخریب شود، این حادثه در نوع خود کم سابقه و یا بی‌سابقه بود.
آیت‌الله مکارم در پایان به همراه حاضران برای جان باختگان این حادثه، دعا و برای شفای عاجل مصدومان این حادثه سوره حمد قرائت کردند.
captcha