ضرورت بازنگری در اعضای شورای توسعه قرآن مازندران
کد خبر: 3565845
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
بازرس سازمان دارلقرآن کشور تاکید کرد:

ضرورت بازنگری در اعضای شورای توسعه قرآن مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی: بازرس سازمان دارلقرآن کشور ضمن ابراز گله‌مندی از عدم برگزاری جلسات شورای توسعه قرآنی مازندران در شش، هفت ماه اخیر، تاکید کرد: لازم است در اعضای شورای توسعه قرآن بازنگری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از مازندران سعید قربانی دبیر ستاد کمیته قرآن دهه فجر مازندران،  امروز چهارم بهمن ماه در دومین نشست کمیته قرآن دهه فجر مازندران، گفت: همایش سبک زندگی قرآنی 14 بهمن ماه با محوریت قرآن و تکنیک‌های آرامش با حضور استاد محمد تقی فعال در بابل برگزار می‌شود.
برگزاری محفل انس با قرآن با قاری بین‌المللی
وی افزود: از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران روزهای 17، 18 و 19 بهمن ماه  در نوشهر، چالوس، بابل و ساری محفل انس با قرآن با حضور سید جواد حسینی قاری بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.
مسئول دارلقرآن مازندران، تصریح کرد: روز 15 بهمن ماه در سراسر استان محفل انس با قرآن با همکاری موسسات و خانه های قرآنی برگزار است و علاقه‌مندان می توانند با حضور در نزدیک‌ترین محل سکونت خود در این محفل نورانی شرکت کنند.
وی ادامه داد:  قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، تجلیل از نخبگان و فعالین قرآنی استان، همایش تجلیل از خادمین طرح تلاوت نور، رونمایی از کتاب، فیلم با رویکرد قرآنی، برگزاری شبی با قرآن در مدارس علمیه استان،... از دیگر برنامه های دهه فجر کمیته قرآن استان است.
دبیر ستاد کمیته قرآن دهه فجر مازندران با اشاره به آیه نهم سوره مبارکه حجر «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» گفت:  اینکه برخی‌ها می گویند قرآن خود حافظ خود است و نباید اقدامی انجام داد، سخنی باطل است چرا اگر چنین بود زحمات پیامبر اسلام و ائمه توجیهی ندارد هر چند خداوند در حفظ و عدم تحریف قرآن عنایت دارد، ما مسلمانان باید وظیفه خودمان را نسبت به قرآن انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قدیمی‌ترین و ماندگارترین خبرگزاری است و تلاش داریم با کمک‌های استانی تا پایان سال این خبرگزاری فعالیت خود را در استان توسعه دهد، افزود: مجموعه ایکنا متعلق به همه قرآنیان استان است و همه فعالیت قرآنی اخبار ایکنا را دنبال کنند.
بازرس سازمان دارلقرآن کشور  باز هم از عدم برگزاری جلسات شورای توسعه قرانی استان گله کرد و افزود:  متاسفانه شش هفت ماه این شورا برگزار نمی‌شود و نیاز است بازنگری در اعضای شورای قرآن صورت گیرد.
ایکنا متعلق به همه قرآنیان است
وی ادامه داد: ایکنا متعلق به همه قرآنیان است و ظرفیتی هم برای انتقال اخبار و موضوعات قرآنی است و باید نهایت بهره‌وری از این خبرگزاری بعمل آید.
قربانی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات سبک زندگی اسلامی گفت: تربیت زندگی سبک زندگی به صورت مقطعی تاثیرگذار نیست و باید چندین سال این جلسات و آموزش‌ها ادامه یابد.
قرآن برای ماتریالیسم‌ نیز بهترین برنامه است
در این جلسه که در حوزه هنری استان مازندران برگزار شد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری طی سخنانی گفت: قرآن کتاب زندگی است و اگر ماتریالیسم هم باشیم قرآن بهترین برنامه برای دنیای ما است.
وی افزود: اگر قرآن را در زوایای زندگی مان قرار دهیم و حصار زندگی مان قرآنی باشد  به حتم بهره دنیوی واخروی خواهیم برد.
مدیر حوزه های علمیه مازندران، تصریح کرد: متاسفانه سرزمین اسلامی به علت فاصله گرفتن از قرآن دچار مسائل و مشکلات عدیده شدند و برای نجات همه کشورهای مسلمان نسخه ای جز قرآن و اهل بیت(ع) نیست.
در ادامه این نشست همه اعضا به اعلام برنامه و تبادل افکار و اندیشه در جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر پرداختند.
ضرورت بازنگری در اعضای شورای توسعه  قرآن مازندران
ضرورت بازنگری در اعضای شورای توسعه  قرآن مازندران
ضرورت بازنگری در اعضای شورای توسعه  قرآن مازندران
ضرورت بازنگری در اعضای شورای توسعه  قرآن مازندران
ضرورت بازنگری در اعضای شورای توسعه  قرآن مازندران
captcha