اعلام جزئیات مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشانان
کد خبر: 3566396
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
عبداللهی تشریح کرد:

اعلام جزئیات مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشانان

گروه جامعه: رئیس ستاد تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان با تشریح مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان گفت: پیکر مطهر شهدا ‌روز پنج شنبه از مقابل دانشگاه تهران تشییع و پس از قرائت نماز از خیابان حافظ به بهشت زهرا(س) و قطعه شهدا منتقل می‌شوند.

‌به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مجتبی عبداللهی، رئیس ستاد تشییع پیکر شهدای آتش نشان، در دومین نشست خبری حادثه پلاسکو با اشاره به آمارها اعلام شده از سوی نیروهای عملیاتی ‌مستقر در حادثه پلاسکو، گفت: طبق این آمار، ۱۶ نفر از آتش‌‌نشانان در این حادثه به درجه شهادت نائل آمدند، به نحوی که ۱۵ نفر در خود محل حادثه و یک نفر هم در روز اول دچار سوختگی شده بود که بعد از انتقال به بیمارستان و به درجه شهادت نائل آمد.

وی افزود: صحبت‌های اولیه‌ مبنی بر شهادت 20 تن از آتش‌نشان شده بود، اما بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد ۱۶ نفر از همکاران خود را در این حادثه از دست داده‌ایم و در این مدت ۷ پیکر کشف شد؛ که ۳ پیکر آنها از شهدای آتش‌نشان و ۴ نفر برای سایر شهروندان هستند‌.

عبداللهی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا روز پنج شنبه پیکر مطهر سایر شهدای آتش‌نشان را در حادثه ناگوار پیدا کنیم، گفت: بر اساس گزارش‌های واصله شرایط به گونه‌ای است که از نظر حجم آتش و حرارت شدت حادثه قابل تصور نیست، به نحوی که حتی آهن‌ها هم در اینجا ذوب شده‌اند.

‌رئیس ستاد تشییع پیکر شهدای آتش نشان، تصریح کرد: پیکر مطهر شهدا صبح روز پنج شنبه از مقابل دانشگاه تهران تشییع خواهد شد. این مراسم راس ساعت ۸:۳۰ با تلاوت قرآن کریم و سپس مداحی آغاز خواهد شد؛ پس از قرائت نماز بر پیکر شهدا، ‌آتش‌نشانان شهید در مسیر خیابان انقلاب به سمت خیابان حافظ تشییع شده و از خیابان حافظ به بهشت زهرا و قطعه شهدا منتقل می‌شوند.

 معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: روز شنبه مراسم بزرگداشتی برای شهدای آتش نشانان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ در مدرسه عالی شهید مطهری در میدان بهارستان برگزار خواهد شد، که از هموطنان عزیز دعوت می‌کنیم در این مراسم حضور پیدا کنند.

عبداللهی با یبان اینکه به خانواده شهدای آتش‌نشان توجه لازم را داشته‌ایم و سرکشی‌ها را انجام داده‌ایم، گفت: خانواده شهدای آتش‌نشان به صورت کامل تکریم شده‌اند چرا که ما وظیفه داشتیم در مقابل خانواده این شهدا تواضع کرده و توجه‌های لازم را به آنها داشته باشیم.

captcha