تبیین اسلام واقعی مهم‌‌ترین مولفه در مقابله با تکفیر است
کد خبر: 3566469
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

تبیین اسلام واقعی مهم‌‌ترین مولفه در مقابله با تکفیر است

گروه معارف: استاد موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر قم، تبیین اسلام واقعی را مهم‌‌ترین مولفه در مقابله با اسلام تکفیری دانست و گفت: جریانات افراطی و تکفیری چهره اسلام را مخدوش می کنند و جنایات خود را با نام اسلام انجام می دهند از این رو تبیین اسلام واقعی می تواند در برابر توطئه های شوم داعش و تکفیری ها در امان ماند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام وحید خورشیدی عصر امروز پنجم بهمن ماه، در دوره آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب و خطر جریان های تکفیری که با حضور مدیران و کارشناسان فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در سالن این اداره کل برگزار شد با اشاره به چرایی شکل گیری گروهک های داعش و تکفیری ها گفت: ریشه جریان ‌های تکفیری وهابیت و عربستان هستند و غربی‌ ها و صهیونیست‌ ها نیز از آنها حمایت می‌کنند چرا که این حمایت به نفع آنهاست.

وی افزود: داعش و جریان های تکفیری با تکیه بر تفسیر انحرافی از اسلام، جوانان و مردم بی اطلاع را فریب می‌ دهند تا به اهداف خود برسند، ما نمونه این گونه رفتارها را در 1400 پیش نیز در اسلام داشته ایم و نمونه آن خوارج بوده اند که به کوچکترین بهانه ای به مردم انگ کفر می زدند و حضرت علی (ع) در مقابل آنها ایستاد و اکنون شاهد یک ورژن جدید از افرادی هستیم که خروج از اسلام را در بین جوامع رواج می‌دهند.

استاد مؤسسه حضرت ولی عصر(عج) قم، گروهک های تروریستی داعش را ابزاری برای دستیابی دشمنان به اهداف شوم شان دانست و تصریح کرد: این گروهکها و جریان های تکفیری با هدف بین بردن اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی روی کار آمده اند.

حجت الاسلام خورشیدی، تبیین اسلام واقعی را مهم ترین مولفه در مقابله با اسلام تکفیری دانست و گفت: جریانات افراطی و تکفیری چهره اسلام را مخدوش می کنند و جنایات خود را با نام اسلام انجام می دهند، نفوذ و ظرفیت عظیم اسلام در قلب توده های مردم در جوامع بشری غیر قابل انکار است و با تبیین اسلام واقعی می توان در برابر توطئه های شوم داعش و تکفیری ها در امان ماند.

وی همچنین، سلفی های تکفیری را مهم ترین معضل جهان اسلام دانست و ابراز داشت: آنان با اعمال وحشیانه خود ضربه سنگینی بر پایه های اسلام، آبرو و حیثیت مسلمین در جهان وارد کرده و اسلامی را که آیین رحمت و محبت است، آیین خشونت و خونریزی و قساوت و بی رحمی معرفی می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ضروری است تا همه مسلمانان و غیر مسلمانان را نسبت به تعالیم نورانی اسلام آشنا سازیم و جلوی جنایات و خونریزی های تکفیری ها را بگیریم.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: برای تحقق این امر باید ثابت کنیم کسانی که اسلام را دین خشونت و کشتار معرفی می کنند از ما نیستند، باید با شناساندن چهره صحیح از اسلام به دنیا که دین رأفت و رحمت و محبت است، این تلقی را که اسلام مساوی با آدم‌کشی است، از اذهان جهانیان پاک کنیم و شیعه و سنی باید در این هدف با یکدیگر مشارکت کنند.

captcha