«بهترین معلم دنیا» در فراشبند فارس كلید خورد
کد خبر: 3568149
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

«بهترین معلم دنیا» در فراشبند فارس كلید خورد

گروه فرهنگی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: ساخت فیلم مستند «بهترین معلم دنیا» به نویسندگی و کارگردانی محمد رسولی در شهرستان فراشبند کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد نظری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 10 بهمن با بیان اینكه ساخت فیلم مستند «بهترین معلم دنیا» به نویسندگی و کارگردانی محمد رسولی در شهرستان فراشبند کلید خورد، گفت:‌ این مستند 45 دقیقه‌ای به سفارش اداره امور تربیتیمعاونت پرورشی و فرهنگیآموزش و پرورش فارسدر حال ساخت است که در آن تلاش‌های یک معلم خلاق را در یکی از روستاهای دورافتاده استان فارس به نمایش گذاشته است.

وی افزود: محمد ظاهر علوی ، معلم مدرسه شهدای روستای خانیک از توابع شهرستان فراشبند با همت و علاقه ویژه‌ای که به معلمی دارد، تلاش كرده تا بهترین امکانات علمی و آموزشی را برای شاگردان کلاس خود مهیا كند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارساظهار كرد: این فیلم رویکردی گزارشی و روایی دارد که عملکرد معلم و تأثیر این عملکرد بر رفتار دانش‌آموزان را به تصویر می‌كشد.

نظری یادآور شد: ساختار فیلم مستند «بهترین معلم دنیا» بر فعالیت کلاسی و سایر فعالیت‌های بیرون از مدرسه این معلم و شاگردانش در زمینه آموزش مهارت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، آشنایی با مسائل اعتقادی، ایجاد حس تعامل و تجربه اندوزی دانش‌آموزان و آشنایی با نهادهای مختلف دولتی در یک روز کامل می‌پردازد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: این فیلم سبکی واقع‌گرایانه دارد و رویدادها را بدون هیچ گونه صحنه‌سازی، همانگونه که هستند به تصویر می‌کشد.

وی اظهار كرد: گفتار متن این فیلم صدای معلم، دانش‌آموزان و سایر مصاحبه‌شوندگان است که با توجه به تصاویر هر بخش، انعکاس داده می‌شود.

نظری همچنین گفت: مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در سفر خود به استان فارس، ضمن بازدید از فعالیت‌های و برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدرسه شهدای خانیک و آشنایی با روند تصویربرداری مستند «بهترین معلم دنیا»، از معلم تلاشگر این مدرسه نیز تقدیر كرد.

وی در پایان گفت: مدیرتصویربرداری این مستند فرامرز رحیمی و تصویربردار آن رضا جاهد است و انتظار می‌رود که تدوین نهایی این فیلم تا 12 اردیبهشت‌ماه سال 96 به پایان برسد.

captcha