یونسکو حمله به مسجد کبک کانادا را محکوم کرد
کد خبر: 3568987
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

یونسکو حمله به مسجد کبک کانادا را محکوم کرد

مدیرکل سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) حمله تروریستی در مسجد کبک کانادا که 6 کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از ایرنا، «ایرینا بوکووا» در این پیام به خانواده قربانیان حادثه تروریستی مرکز فرهنگی اسلامی کبک تسلیت گفته و حمایت خود رااز دولت کانادا و کبک اعلام کرده است.
وی ادامه داد: یونسکو دربرابر حمله به این مرکز فرهنگی، آموزشی و معنوی، بار دیگر بر احترام به این مکان تاکید می کند.
مدیرکل یونسکو بابیان اینکه مراکز فرهنگی در بسیاری از کشورهای جهان مورد هدف قرار می گیرد، افزود: عادی سازی سخنرانی های نژادپرستانه و حملات علیه فرهنگ ها و مذاهب، به افزایش بی اعتمادی و خشونت کمک کرده است.
بوکووا با بیان اینکه این اقدامات بی رحمانه برای هدایت جوامع جهت رویارویی یک ملت در برابر دیگری است، اظهارکرد:دراین شرایط بیش از هر زمان نیازمند آموزش درک متقابل و تحمل هستیم.
بر اساس این گزارش، سازمان یونسکو و کانادا در زمینه مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز با یکدیگر همکاری می کنند.
از 30 اکتبر تا یکم نوامبر 2016 نوامبر نیز یونسکو و دولت کبک با حمایت دولت کانادا، کنفرانس بین المللی «اینترنت و افراط گرایی جوانان: جلوگیری، عمل و زندگی با هم» را برگزار کرد.
حادثه تروریستی یکشنبه شب مسجدی درکبک کانادا، 6 کشته و هشت زخمی برجای گذاشت که به گفته مسئولان، حال پنج تن از زخمی های این حادثه وخیم است.
مقام های کانادا روزگذشته اعلام کردند که یکی از مظنونان حادثه حمله مسلحانه به مسجدی در کبک که 6 قربانی گرفت، پس از تماس با پلیس، بدون درگیری تسلیم شده است.
نخست وزیر کانادا در نخستین ساعات وقوع این حادثه، حمله یکشنبه شب به مرکز فرهنگی اسلامی کبک را به عنوان حمله تروریستی علیه مسلمانان اعلام و آن را محکوم کرد.
این حادثه با انتقاد شدید سران دیگر کشورهای جهان نیز مواجه شده و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه نیز به شدت آن را محکوم کرده است.
captcha