مسابقه «فجر» در دارالقرآن مسجد باب‌الحوائج برگزار می‌شود
کد خبر: 3569361
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

مسابقه «فجر» در دارالقرآن مسجد باب‌الحوائج برگزار می‌شود

گروه جلسات و محافل: مسابقه «فجر» در جهت گسترش آشنایی با مفاهیم قرآن و تاکید بر لزوم فهم معانی آیات به همت دارالقرآن مسجد باب‌الحوائج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مناسبت ایام الله دهه فجر و در راستای تعمیق ارتباط نوجوانان با قرآن کریم، دارالقرآن مسجد باب‌الحوائج واقع در میدان رهبر، رقابتی قرآنی و گسترده را برای نوجوانان شرق تهران تدارک دیده است.

حجت الاسلام والمسلمین اصلاحی، امام جماعت مسجد باب الحوائج که به فعالیت‌های قرآنی در مسجد و محلّه توجه ویژه دارد و تاکنون جلسات روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت را در مسجد باب‌الحوائج، دایر کرده است، بانی برگزاری مسابقات قرآنی «فجر»، ویژه مقطع زیر 18 سال پسران، شده است.

تاکید بر مفاهیم آیات در مسابقات قرآنی فجر

این رقابت قرآنی که اکنون ثبت نام آن آغاز شده است، روز 21 بهمن ماه، در سه رشته ترتیل(سوره‌های مُلک و قلم)، حفظ(سوره فجر با مفاهیم) و اذان، در محل مسجد باب‌الحوائج میدان رهبر برگزار خواهد شد.

مجتبی اصغری، مدرس قرآن مسجد باب الحوائج و مسئول برگزاری این دوره از مسابقات فجر، درباره نوآوری‌های موجود در مسابقه می‌گوید:

در جهت گسترش آشنایی با مفاهیم قرآن کریم و تاکید بر لزوم فهم معانی آیات، بخش حفظ این رقابت، همراه با مفاهیم خواهد بود، به این صورت که متسابقان در کنار پاسخ به سوالات حفظ باید به دو سوال مفاهیم نیز، پاسخ شفاهی بدهند. کتاب تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، مبنای پاسخگویی به مفاهیم سوره فجر، قرار گرفته است.

همچنین تهیه بسته فرهنگی با رویکرد تلاوت و مفاهیم قرآن برای همه متسابقین و اعطای تسهیلات قرآنی به حائزین رتبه ممتاز در این رقابت از ویژگی‌های دیگر آن است.

یادآور می‌شود، اختتامیه مسابقات قرآنی فجر، شامگاه 21 بهمن‌ماه با تلاوت قاری ممتاز نوجوان امیرعلی یادگاری و با تجلیل از رتبه‌های برتر و نیز خانواده‌های قرآنی منطقه، برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت نام در این مسابقات می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های 77395790 و یا 09372888063 اقدام به ثبت نام و شرکت در این مسابقه کنند.

captcha